سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت آبی

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۸ شهرستان خراسان رضوی از نظر ابتلاء به کرونا در وضعیت آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدحمید موسوی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در نشست خبری ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: تمام دستورالعمل‌های صادر شده در حوزه محدودیت‌ها در اختیار ستاد ملی است و استان فقط مجری اعمال محدودیت‌های هوشمند است.

او با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی محدودیت رفت و آمد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی استمرار خواهد داشت، افزود: در حال حاضر محدودیت‌های کرونایی تا اعلام رسمی آن از سوی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در شهر‌های آبی همانند زرد اجرا می‌شود.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشهد هم‌اکنون در وضعیت آبی قرار دارد، ادامه داد: البته این اعلام به معنای کاهش خطر کرونا نیست و همچنان باید رعایت ضوابط بهداشتی استمرار یابد تا شاهد شیوع موج چهارم بیماری نباشیم.

بیشتر بخوانید

 
موسوی با اعلام این خبر که در خراسان رضوی ۱۸ شهرستان آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، بیان کرد: رنگ آبی که به تازگی به رنگ بندی‌های کرونایی اضافه شده است به معنای کم خطر بودن و وضعیت بهتر از زرد است و در شرایط کنونی فعلا محدودیت‌های کرونایی در رنگ بندی آبی هنوز اعلام نشده است و تا آن موقع به روال وضعیت زرد انجام می‌شود.

محمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه این نشست خبری گفت: به همت مردم و مسئولین، خراسان رضوی در شرایط بهتری نسبت به چند هفته پیش قرار دارد. البته شرایط موجود تا زمانی پایدار خواهد بود که برای حفظ آن تلاش کافی صورت گیرد.

او افزود: برای حفظ شرایط موجود باید همچنان استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات کوچک و بزرگ و پرهیز از مسافرت در دستور کار مردم قرار داشته باشد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان ادامه داد: در حال حاضر استان‌های شمالی که مقصد سفر بسیاری از مردم هستند در شرایط خوبی قرار ندارند.

بحرینی با اشاره به آبی شدن مشهد بیان کرد: در شهر‌های آبی هم محدودیت‌هایی باید توسط مردم رعایت شوند. بهرحال نگرانی تکرار پیک‌ها به شدت وجود دارد.

او تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش روند بیماری، تعطیل شدن مهمانی‌های شبانه است. تاثیر تعطیلی از ۹ شب تا ۴ صبح در این زمینه بسیار قابل توجه بود.

انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.