سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی مطرح شد؛

میرتاج‌الدینی: داوطلب ریاست‌جمهوری معاون اولش را معرفی کند/ آصفری: رؤسای ‌جمهور پاسخگوی مجلس هستند

نماینده تبریز گفت: پس از تأیید داوطلبان ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان و اعلام رسمی وزارت کشور، در مقطع دو هفته تبلیغات، نامزدها معاون اولشان را معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز، آذرشهر، اسکو در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس از آنکه شورای نگهبان داوطلبان ریاست جمهوری را تأیید و وزارت کشور آن‌ها را به صورت رسمی معرفی کرد، در مقطع دو هفته تبلیغات، نامزد‌ها معاون اولشان را به صورت رسمی معرفی کنند.

او ادامه داد: قانون اساسی به صورت خاص برای معاون اول مسئولیت تعریف کرده و وظایف سنگینی بر عهده اوست؛ در واقع وظایف نخست وزیر به نوعی بر عهده معاونت اول رئیس‌جمهور است و در نبود رئیس جمهور، دولت را معاون اول اداره می‌کند. همچنین اگر مواردی مانند استعفای رئیس جمهور پیش بیاید، قانون اساسی تا انتخاب رئیس‌جمهور بعدی، اداره کشور را به عهده معاون اول گذاشته می‌گذارد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی افزود: جایگاه معاونت اول ریاست جمهوری جایگاه بالایی است و مردم باید بدانند فردی که به عنوان نامزد ریاست جمهوری است، با چه طیف و جمع و تیمی دولت را اداره می‌کند. این مسئله یکی از بحث‌های چالشی بوده است.

در ادامه محمدحسن آصفری نماینده اراک به عنوان یکی از محالفان این پیشنهاد اظهار کرد: در دوره‌های پیشین، معاونان اول ریاست جمهوری همان سال اول قبل از شش ماه تغییر پیدا کرده‌اند. به دنبال چه چیزی می‌خواهیم باشیم که معاون رئیس‌جمهور مشخص باشد؟ در هیچ جایی از قانون و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری چنین چیزی نیامده است. اینکه رئیس جمهور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای برنامه باشد، بسیار با اهمیت است و کسی که باید به مجلس پاسخگو باشد، شخص رئیس جمهور است.

او ادامه داد: کارآمدی افراد با سوابق و فعالیت‌ها مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.