سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان:

بستر مجازی برای توسعه پایدار بازار فروش مشاغل خانگی فراهم شود

ابراهیمی گفت: مشاغل خانگی در استان با توجه به ظرفیت‌های بالقوه در حال ترقی و گسترش است و باید بستر مجازی برای توسعه پایدار بازار فروش و اتصال آن به بازارهای جهانی فراهم شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان در نشست با بانوان کارآفرین اظهارداشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات ۲ ابزار مهم برای توسعه کسب‌ و کار هستند و تحولی مهم را در حوزه معرفی و فروش محصولات ایجاد کرده و دیگر تولید محصولات در انزوا انجام نمی‌شود.

او سیستان و بلوچستان را از جمله جوانترین استان‌ها و از این حیث توسعه‌یافته عنوان‌ و با اشاره به سفر ۱۰ روزه وزیر ارتباطات و فناوری به این استان بیان کرد: جای امیدواری است که تحول در کلام با اجرای سیاست‌های بنیادین برای ارتقا عملیاتی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی همراه شده و در چشم‌اندازی کوتاه شاهد ترقی شاخص‌های این حوزه باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به تاکید سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ بر سهم ۵۰ درصدی کسب‌ و کار فن‌آور محور در تولیدات ناخالص ملی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم اطلاعات و ارتباطات در کسب‌وکار نوین و با توجه به ضعف در شاخص‌ها، دسترسی به زیرساخت‌های ارتباطی و کمبود مهارت در استفاده از فناوری اطلاعات، زمینه لازم برای افزایش مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بانوان بویژه برای زنان تحصیل کرده و ساکنان روستاها باید با جدیت فراهم شود.

او بیان کرد: دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان و بلوچستان در تلاش است با شناسایی افراد موثر در حوزه توان‌افزایی بانوان و ارتقا سطح هم‌افزایی در حوزه‌های مرتبط چالش‌ها و فرصت‌ها را شناسایی تا شبکه‌سازی درست انجام شود.

ابراهیمی تصریح کرد: آموزش برای صنعتگران ،کارآفرینان و علاقه‌مندان به کسب و کار در زمینه‌هایی نظیر«برندسازی، مارکتینگ و فروش‌های دیجیتال» یک ضرورت بوده و امید است با همکاری وزارت ارتباطات عدالت جنسیتی در حوزه آموزش برای تمامی افراد بویژه در جوامع روستایی و مناطق کمتر برخوردار فراهم و تعرفه‌های بالسویه در مناطق محروم و توسعه‌یافته منطقی نیست و می‌توان برای صنعتگران این مناطق تبعیض مثبت قائل شد.

او خاطرنشان کرد: دفتر بانوان در تلاش است مسیری روشن جهت اتصال صنعتگران استان به بازارهای کشوری و جهانی فراهم کند و نظیر آن را می‌توان در تلاش ما برای معرفی محصولات صنایع دستی در سامانه‌های موفق در دیجی کالا، بازارهای مجازی کشوری، ای بازار و باسلام مشاهده کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: تفاهم‌نام منعقد شده میان دفتر امور بانوان و خانواده و اداره کل پست، پیگیری از دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه و مرکز ایرانیان مقیم خارج از کشور از جمله فعالیت‌های دفتر در این راستاست که با جدیت نیز دنبال می‌شود.

آرش جمالزهی مدیرکل روستایی و دهیاری استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ضروری در بین خانوارهای روستایی استان با سقف پرداخت ۲۰۰میلیون ریال با نرخ چهار درصد ارائه شده گفت: روستاهای این استان در حوزه کسب‌وکارهای خرد بر پایه توانمندی زنان بنا شده و با توسعه فناوری و اطلاعات و تقویت زیرساخت‌ها می‌توان به پویایی اقتصاد این جامعه دامن زد.

مشاور سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست حضور ۳۵ درصدی زنان را در پارک علم و فناوری بسیار خوب توصیف کرد و گفت: استارتاپ‌های توسعه‌یافته باید از کسب‌وکار در سیستان وبلوچستان حمایت کنند و ما نیز در زمینه ارائه تسهیلات در مرکز نوآوری بانوان از آنان حمایت خواهیم کرد.

مشکوه اسدی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی ICT و دیگر مهارت‌ها برای مناطق جنوب سیستان و بلوچستان اشاره و بر لزوم گسترش هر چه بیشتر این برنامه‌ها در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.