سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات جان مرد فسایی در ارتفاعات چناران

فرد گرفتار شده در ارتفاعات چناران باتلاش چندساعته تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ فسا نجات یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فسا اعلام کرد: طی تماسی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ فسا وجود مصدومی در ارتفاعات روستای چناران گزارش شد که مصدوم بدلیل خونریزی از ناحیه دو دست در شرایط بحرانی رویت شده بود.

به گفته شاهد عینی که یک چوپان محلی بود، حین چرای گوسفندان و به صورت اتفاقی از وجود مصدوم آگاه شده است. بنابر اظهار ایشان، در لحظه اول مصدوم بدلیل از دست دادن خون زیاد، به شدت بدحال بوده است.

افضلی فر افزود: پس از دریافت ماموریت، تکنسین‌های پایگاه یک شهری به سرعت به محل حادثه که در ارتفاع حدودا هزار متری قرار داشت اعزام شدند، تیم عملیاتی با تجهیزات کامل مسیر صعب البور را پیاده طی کرده و بر بالین فرد مصدوم رسیدند.

اقدامات درمانی اولیه شامل احیا با مایعات و پانسمان فشاری به سرعت انجام شد و باتوجه به صعب العبور بودن منطقه و عدم امکان انتقال مصدوم، به سرعت هماهنگی‌های لازم با اورژانس هوایی جهرم صورت گرفت و بیمار که در این زمان شرایط بالینی پایداری پیدا کرده بود، به‌وسیله بالگرد به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت، ولی عصر (عج) فسا اعزام شد.

مصدوم در حال حاضر از حال عمومی مساعدی برخوردار است و علت حادثه در دست پیگیری است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.