سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود:

وقوع شکار ۲۳ قطعه کبک در شاهرود /۴ متخلف دستگیر شدند

قربانلو بابیان اینکه طی دو عملیات گوشت شکار، چند قطعه کبک یخ‌زده و ۲۳ قطعه کبک زنده کشف شد، گفت: در این راستا چهار متخلف دستگیر و به مقامات قضائی تحویل داده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبر قربانلو رئیس اداره محیط‌ زیست شاهرود ضمن بیان اینکه مأموران یگان حفاظت گارد محیط‌زیست گروه سیار اداره محیط‌زیست شاهرود طی گشت و کنترل از مناطق استحفاظی به یک زوج مشکوک شدند،گفت: این افراد مقداری جگر شکار یخ‌زده و یک قطعه کبک در داخل پلاستیکی پنهان کرده بودند.

او ضمن بیان اینکه با هماهنگی با قاضی کشیک و همکاری عوامل پلیس اطلاعات و امنیت از منزل این زوج با رعایت موازین شرعی و قانونی بازرسی به عمل آمد، ابراز داشت: چندین قطعه کبک یخ‌زده و مقداری گوشت شکار از منزل این دو نفر کشف و توقیف و متهمان نیز تحویل کلانتری شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه مأموران یگان حفاظت گارد محیط‌زیست پناهگاه حیات‌وحش با همکاری گلوگاه بازرسی تیل‌آباد موفق به دستگیری دو نفر متخلف شدند، ابراز داشت: این افراد با یک قبضه سلاح ساچمه زنی مجاز اقدام به شکار ۲۳ قطعه کبک کرده بودند که پرونده آن‌ها تحویل مراجع قضائی شد.

قربانلو بابیان اینکه خسارت ناشی از شکار و صید وارده به محیط‌زیست به‌هیچ‌عنوان قابل جبران نیست، تصریح کرد: متخلفان بسته به نوع شکار به حبس یا پرداخت جزای نقدی به‌حساب دولت محکوم می‌شوند.

او بابیان اینکه مناطق چهارگانه حیاط وحش شهرستان شاهرود ازنظر وجود شکارچیان پایش و رصد و با متخلفان برخورد جدی می‌شود، افزود: با توجه به وسعت منطقه از مردم نیز درخواست داریم در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را به یگان محیط‌زیست یا نیروی انتظامی اطلاع دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام / گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.