سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۲۰ دی ماه ۹۹؛

کشف بیش از یک تُن تریاک درجنوب شرق کشور / دستگیری ۴ شرور مسلح در سیستان و بلوچستان

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۰ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۰ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

بیش از یک تُن تریاک در سیستان و بلوچستان کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۹ قاچاقچی و کشف یک تن و ۱۱ کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس استان با قاچاقچیان مواد افیونی خبر داد.

سردار احمد طاهری اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر ایرانشهر و بمپور با اشراف اطلاعاتی، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

او افزود: در این رابطه عصر روز گذشته ماموران انتظامی بمپور در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه، یک تیم از این باند قاچاق را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵، در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در حوالی شهر " نوکچوب " این شهرستان بودند شناسایی و به آن‌ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، زمین گیر و خودرو‌های آن‌ها توقیف شد.

او  تصریح کرد: طی این عملیات هر پنج قاچاقچی دستگیر و در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده از آن‌ها ۳۷۵ کیلو و ۶۷۵گرم تریاک به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش و ۱۲۰ فشنگ جنگی کشف شد.

سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر نیز یک تیم دیگر از این باند حرفه‌ای قاچاق را که به وسیله ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در سه راه "نوک آباد" این شهرستان در حال انتقال مقادیری قابل توجهی مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

او بیان کرد: قاچاقچیان با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودرو‌ها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات مقتدرانه، جان برکفان پلیس مبارزه با موادمخدر با تلاش و سرعت عمل خود، چهار نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۶۳۵ کیلو و ۹۵۵ گرم تریاک را به همراه یک قبضه سلاح کلاش و ۶۰ فشنگ جنگی کشف کردند.

او  با اشاره به اینکه در مجموع یک تن و ۱۱کیلو و ۶۳۰گرم تریاک کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.

دستگیری ۴ شرور مسلح در سیستان و بلوچستان

با هوشیاری تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار ۴ شرور و سارق مسلح جاده‌ای در محور مواصلاتی "زاهدان به خاش" دستگیر شدند.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری استان در هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "زاهدان به خاش" به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با ۴ نفر سرنشین مشکوک که بلافاصله با رعایت کلیه جوانب احتیاط با استفاده از علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند.

او افزود: سرنشینان خودرو که خود را محاصره پلیس می‌دیدند بدون توجه به ایست مأموران با تیر اندازی، قصد فرار از محل را داشتند که با عکس العمل متقابل تکاوران پلیس و دریک اقدام ضربتی خودروی آن‌ها توقیف و هر ۴ سرنشین خودرو دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازرسی از خودروی متهمان، یک قبضه سلاح کلاش به همراه ۸۹ عدد تیر جنگی، یک قبضه کلت کمری به همراه ۸ فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح ساچمه زن وینچستر بهمراه ۱۱ عدد فشنگ مربوط کشف شد.

سردار طاهری تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهمان دستگیر شده از اشرار و سارقان مسلح سابقه دار استان بوده که قصد سرقت مسلحانه اموال رانندگان خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی را داشتند.

توفیف روغن‌های خوراکی قاچاق در "کنارک"

سرپرست انتظامی شهرستان کنارک از کشف ۲۴ هزار لیتر روغن خوراکی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "موسی معمری اظهار داشت: روز گذشته مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "کنارک-نیکشهر" به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن مقدار ۲۴ هزار لیتر روغن مایع خوراکی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کنارک تصریح کرد: ارزش این محموله توسط کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ معمری خاطر نشان کرد: خودروی تریلی توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق سیم برق در مهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "محمد سرگزی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کاراگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و پلیسی گسترده موفق به شناسایی این سارق حرفه‌ای شدند.

سرهنگ "سرگزی" با اشاره به اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی متهم را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و مقدار ۱۰۰ متر کابل سرقتی کشف شد، گفت: در تحقیقات انجام شده از سوی پلیس، متهم به ۴ فقره سرقت سیم و کابل در شهرستان مهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان در پایان خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

با تلاش تکاوران عملیاتی انتظامی قرارگاه"عمار" استان از ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون تانکردارکشف شد.

سرهنگ" حمید نوری" فرمانده قرارگاه عملیاتی عمار استان سیستان و بلوچستان   اظهار داشت: ماموران انتظامی یگان تکاوری "۱۰۸" در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "خاش-زاهدان" به یک دستگاه کامیون تانکر دار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف شد.

فرمانده قرارگاه عمار با بیان اینکه در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند، برعزم جدی تکاوران انتظامی استان در مقابله با قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی تاکید کرد.

دستگیری سارق منزل در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرارگرفت.

او افزود: در این راستا با کار شبانه روزی و رصد سارقان و اقدامات فنی پلیس در نهایت یک سارق حرفه‌ای شناسایی و متهم در حین سرقت در یک عملیات غافلگیرانه درخیابان باقری زابل دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهم ۳۱ ساله پس از دستگیری در بازجویی‌های به عمل آمده، به ۴ فقره سرقت منزل در سطح شهر زابل اعتراف کرد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی درپایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی به شهروندان در خصوص نصب حفاظ مناسب و دیگر عوامل بازدارنده برای منزل، هشدار داد و گفت: در صورت دیدن موارد مشکوک سریعا مراتب را با شماره تلقن ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

دستگیری عامل قتل مرد زاهدانی، پس از یک سال فرار

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، عامل قتل مرد ۵۶ ساله زاهدانی پس از یک سال فرار به دام افتاد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در تاریخ ۲۸ آذر ماه سال ۹۸ در پی قتل مردی ۵۶ ساله داخل منزلش واقع در یکی از محلات شهر زاهدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با حضور در صحنه قتل و انجام تحقیقات اولیه دریافتند که همسر ۴۸ ساله این مرد، طی یک نزاع خانوادگی، او را با شلیک گلوله سلاح شکاری به قتل رسانده و بلافاصله با کمک یکی از پسران خود از استان گریخته است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که به طور جد، درصدد دستگیری قاتل فراری بودند دریافتند که متهم برای گمراه کردن پلیس به طور مرتب مخفیگاهش را در استان‌های مختلف کشور عوض می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: سرانجام با تلاش شبانه روزی پلیس آخرین مخفیگاه قاتل در یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی شناسایی و روز گذشته متهم با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از یک سال فرار دستگیر شد.

سردار طاهری با اشاره به اعتراف متهم به بزه ارتکابی خاطر نشان کرد: عامل این جنایت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.