سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت بر ۶۳۰ واحد تولیدی و خدماتی

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : نزدیک به ۶۳۰ واحد تولیدی و خدماتی زیر پوشش نظارت این اداره کل است که در حال حاضر یک‌هزار و ۲۵۵ فرآورده از این کالا‌ها دارای نشان استاندارد است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : سازمان ملی استاندارد دستگاه حاکمیتی نظارتی است که در حوزه سلامت و ایمنی جامعه فعالیت دارد و قانون‌گذار هم شرح وظایف متعددی را در حوزه‌های صنعت، خدمات و همچنین صادرات و واردات برای سازمان تعریف کرده است.

او گفت : هر خدمات و کالایی که روزانه با آن سروکار داریم به یک نحوی که اهمیت سلامتی را برعهده دارد از تکالیفی است که با آن سروکار داریم.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه افزود: نزدیک به ۶۳۰ واحد تولیدی و خدماتی زیر پوشش نظارت این اداره کل است که کالا‌های این واحد‌ها مشمول مقررات استاندارد اجباری است و تا زمانی که مجوز استاندارد نداشته باشند، اجازه تولید و عرضه را ندارند.

او با بیان اینکه تمامی فرآورده‌هایی که در استان تولید می‌شود زیر پوشش و ضریب نفوذ استاندارد ۱۰۰درصد است، افزود: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۵۵ فرآورده از این کالا‌ها دارای نشان استاندارد هستند.

نیازی ادامه داد: همزمان نمونه‌برداری و آزمون در راستای ارزیابی انطباق فرآورده با استاندارد هم در طول سال به صورت دوره‌ای انجام می‌شود به طوریکه طی ۱۰ ماهه اول امسال، ۷۵۰ نمونه‌برداری و آزمون از این فرآورده‌های در حوزه صنایع ساختمانی، معدنی، شیمیایی، مهندسی پزشکی و نساجی و چرم انجام شده است.

او افزود: بحث ایمنی و سلامت کالا‌هایی که مشمول استاندارد اجباری است یعنی شورای عالی استاندارد این کالا‌ها را در سطح کشور مشمول قرار داده، از تکالیف ما است که نظارت مستمر داشته باشیم، همکاران اداره کل استاندارد به عنوان ضابطین قوه قضائیه هستند به دستور سازمان در واحد تولیدی هم بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون کالا‌ها به صورت مستمر انجام می‌دهیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.