سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین پایگاه اورژانس ۱۱۵ در ایستگاه قطار شهری اصفهان راه اندازی شد

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از فعالیت اولین پایگاه اورژانس ۱۱۵ در ایستگاه قطار شهری اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: نخستین پایگاه فوریت‌های پزشکی مستقر در ایستگاه قطارشهری اصفهان در ساختمانی به وسعت ۶۰ مترمربع در ایستگاه متروی میدان امام حسین (ع) ابتدای خیابان سپه مستقر شده است.

او افزود: این پایگاه با پنج تکنسین فوریت‌های پزشکی و یک دستگاه آمبولانس تویوتا هایس با تجهیزات کامل به منظور پوشش حوادث داخل تونل مترو و خدمات دهی هرچه سریع‌تر به مصدومان داخل تونل و مترو راه‌اندازی شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه خودروی آمبولانس این پایگاه که در ۲ ماه اخیر فعالیت خود را از سر گرفته در پیاده‌روی بالای ایستگاه مترو مستقر است تصریح کرد: براساس برآورد انجام شده در ۲ ماه گذشته این پایگاه به طور میانگین ۸ ماموریت در ۲۴ ساعت و ۲۵۰ ماموریت در هر ماه را انجام داده است.

او خاطرنشان کرد: امکان امدادرسانی سریع به بیماران و مصدومان داخل تونل قطار شهری، بافت قدیمی منطقه و سکونت افراد با سنین بالاتر در محدوده اطراف میدان امام حسین (ع) و ترافیک بالای محدوده چهارباغ، میدان امام حسین (ع) و خیابان‌های اطراف از جمله دلایلی بود که باعث شد اورژانس پیش بیمارستانی شهر اصفهان اقدام به راه‌اندازی این پایگاه برای امدادرسانی به شهروندان این منطقه در کمترین زمان و با بیشترین کیفیت کند.

اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان دارای ۷۷ پایگاه شهری، ۷۵ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۹ اتاق فرمان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.