سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصارالله: از سازمان ملل انتظار توقف تجاوز بر یمن را نداریم

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت انتظار توقف تجاوز به یمن را نداشته و چنین چیزی را نیز از فرستاده این سازمان نخواهد خواست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، عبدالملک العجری، عضو شورای سیاسی انصارالله و عضو هیئت ملی یمن در مصاحبه با شبکه المسیره اعلام کرد: ما از سازمان ملل انتظار نداریم تا تجاوز بر یمن را متوقف کرده و بعید است که از گریفیتس (فرستاده سازمان ملل در امور یمن) نیز چنین درخواستی را داشته باشیم.

او در ادامه افزود: ادامه کار روتین سازمان ملل و نادیده گرفتن محاصره یمن، آن‌ها را در موضع همدستی با کشور‌های متجاوز قرار می‌دهد.

عبدالملک العجری در ادامه مصاحبه خود گفت: نوعی باج خواهی از سوی سازمان ملل در زمینه پرونده‌های بشردوستانه در مذاکره‌ها وجود دارد. ما خواهان موضعی واضح از سوی سازمان ملل در برابر موضع محاصره یمن هستیم. ما خواهان آن هستیم که مشتقات نفتی به یمن وارد شود و این مسأله متوقف نشود؛ چه جنگ متوقف شود و چه متوقف نشود. این‌ها علاوه بر مسأله فرودگاه و حقوقهاست.

سخنان عبدالملک العجری در حالی بیان می‌شود که ساعاتی پیش نیز «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن در سخنانی از «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور به شدت انتقاد کرده بود.

وی در سخنانی گفته بود: واقعیت این است که مارتین گریفیتس در حال حاضر مشغول دیدار‌های پوچ است تا بدین ترتیب پوششی برای تداوم محاصره و جنگ علیه یمنی‌ها ایجاد کرده باشد.

سخنگوی جنبش أنصارالله در ادامه یادآور شده بود: آنچه مشخص است، این است که فرستاده ویژه سازمان ملل متحد درد و رنج‌های ملت یمن ازجمله محاصره و تداوم جنگ علیه آن را نادیده انگاشته است و هیچ توجهی به آن ندارد.

انتقادات سخنگوی جنبش أنصارالله و نیز عضو شورای سیاسی این سازمان از گریفیتس پس از آن مطرح شد که وی به شهر ریاض و سپس به شهر عدن در جنوب یمن سفر کرد. گریفیتس در جریان سفر به ریاض با مقامات ارشد سعودی و در جریان سفر به عدن با سران دولتِ فراری و مستعفی منصور هادی دیدار کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.