سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور جمهوری خواه: ترامپ از حمله به کنگره خوشحال بود

سناتور جمهوری خواه ایالت نبراسکا اعلام کرد دونالد ترامپ از حمله به کنگره این کشور بسیار خوشحال شده بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه هافینگتون پست، نقش پررنگ رئیس جمهور آمریکا در حمله معترضان به کنگره این کشور به حدی برجسته و پررنگ است که هم حزبی‌های او نیز زبان به انتقاد گشودند.

بن ساس، سناتور ایالت نبراسکا می‌گوید: زمانیکه کنگره از سوی حامیان رئیس جمهور آماج حمله قرار گرفت ترامپ از این اتفاق شاد بود. همزمان که این حمله در تلویزیون به تصویرکشیده می‌شد، او در حال قدم زدن در اطراف کاخ سفید بود و از اینکه چرا دیگران در این باره هیجانی ندارند، سردرگم و گیج بود.

سناتور هم حزبی ترامپ اذعان کرد کنگره که بزرگترین نماد آزادی است از سوی کسانی مورد حمله قرار گرفته که  ترامپ آنها تهییج کرده بود.

پیش ازاین نیز شبکه سی ان ان به نقل از یکی از خبرنگاران خود گزارش داد اتفاقات روز چهارشنبه و حمله به کنگره آمریکا موجب ذوق زدگی رئیس جمهور آمریکا شده بود، زیرا با این رخداد در کار سنا برای تائید آرا الکترال انتخابات و تائید پیروزی بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا اخلال ایجاد می‌شد.

کمپین پسا انتخاباتی ترامپ که به طور ویژه بر حول کلید واژه تقلب و دستکاری آرا می‌چرخید، چهارشنبه گذشته و همزمان با برگزاری نشست ویژه سنا برای تائید آرا الکترال انتخابات ۲۰۲۰ به اوج خود رسید، همان جاییکه هواداران ترامپ به تحریک او رسوایی بی سابقه‌ای را در تاریخ دموکراسی این کشور رقم زده و ساختمان کنگره را مورد یورش قرار دادند و پرچم آمریکا را به زیر کشیدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.