سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گذری شکننده به وضع زرد کرونا؛

خراسان جنوبی پس از سه ماه التهاب از وضع قرمز و نارنجی کرونا خارج شد

در پی کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی، بیرجند تنها شهرستان نارنجی استان هم به وضع زرد کرونا برگشت.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: هم اکنون ۹ شهرستان بیرجند، قاین، طبس، سرایان، فردوس، زیرکوه، نهبندان، خوسف و درمیان در وضع زرد و شهرستان‌های سربیشه و بشرویه هم در وضع آبی (کم خطر) قرار دارند.

او افزود: به دلیل افزایش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، انتظار ما هم این بود که موارد ابتلا و بستری‌های کرونا کاهش چشمگیری داشته باشد، اما ممکن است این وضعیت شکننده باز هم نگران کننده شود.


بیشتر بخوانید


شریف زاده با تاکید بر حساسیت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر ارائه آمار واقعی کرونا عنوان کرد: از همان ابتدای همه گیری کرونا در خراسان جنوبی، آمار مبتلایان و فوتی‌ها با اطمینان صد در صد اعلام شده و به هیچ عنوان دستکاری در آمار‌ها صورت نگرفته است.

چرا با وجود کاهش بستری ها، فوتی‌ها همچنان هست

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش مبتلایان، میزان فوتی‌ها کاهشی نیست گفت: تعدادی از فوتی‌های کرونا دارای بیماری زمینه‌ای هستند و کرونا علت ثانویه فوت شان است.

او ابراز امیدواری کرد: ۲ تا ۴ هفته پس از استمرار کاهش مبتلایان و بستری ها، شاهد کاهش و حتی روز‌های بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی باشیم.

شریف زاده در عین حال بر ناپایداری وضعیت کرونا تاکید کرد و افزود: نحوه انتقال بیماری کرونا شکننده است و نباید به وضعیت کنونی خوش بین باشیم؛ عادی انگاری و کاهش حساسیت‌ها ممکن است شرایط خطرناک آبان و آذر ماه را دوباره تکرار کند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.