سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

فرمول شورای رقابت قیمت خودرو را گران می‌کند؟

دبیر انجمن خودروسازان در خصوص اثرات فرمول جدید شورای رقابت بر بازار توضیحاتی داد.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیرات فرمول شورای رقابت بر بازار خودرو، گفت:هر تصمیم شورای رقابت باعث شود قیمت خودرو درب کارخانه با بازار تفاوت کند،در حال حاضر باید روشی را انتخاب کنیم تا خودرو تک نرخی شود.

او بیان کرد: بار‌ها به مجلس و اعضای شورای رقابت گفته شده است که باید قیمت خودرو درب کارخانه و بازار یکی شود در این شرایط رانت، فساد و قرعه کشی از بین خواهد رفت، یعنی باید بگذاریم خودرو در حاشیه بازار فروخته شود. بحث اقتصادی می‌گوید قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند کسی هم منکر این موضوع نیست.  

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: ما خودروسازان برای اینکه خودرو گران نشود برای افزایش تولید تلاش کرده ایم و در ۸ ماه اول سال، ۲۸ درصد افزایش تولید سواری داشته ایم، یعنی عرضه را کم نکردیم و باعث افزایش قیمت نشده ایم. برای اینکه تقاضا کم شود باید اجازه دهیم خودرو در حاشیه بازار خرید و فروش شود.

نعمت بخش با اشاره به وجود رانت و فساد در قرعه کشی خودرو، ادامه داد: از هر هزار نفر ثبت نامی، ۳ نفر در قرعه کشی‌ها برنده می‌شوند، یعنی ۹۹۷ نفر نمی‌توانند  در این قرعه کشی‌ها برنده شوند. در بازار بالغ بر  ۲ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول سرگردان وجود دارد و این باعث می‌شود با شروع ثبت نام افراد از آن استقبال کنند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد:شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خدمات پس از فروش شرکت‌ها را رصد می‌کند و بر اساس آمارهای این شرکت ۸۰ درصد برندگان در قرعه کشی پس از تحویل خودرو، آن را فروخته اند زیرا فروش آن در حاشیه بازار سود خوبی دارد.  

دبیر انجمن خودروسازان گفت: اگر پیشنهادی که شورای رقابت داده نزدیک به قیمت بازار باشد و این رانت از بین رود و باعث سر و سامان دادن به بازار می‌شود و اگر به نتیجه نرسد و قیمت طوری باشد که همچنان قیمت خودرو درب کارخانه با بازار اختلاف داشته باشد، به نتیجه‌ای نخواهد رسید.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
مستعار بیکس وکار
۲۲:۱۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
اگه راست میگیددر کارخونه ماشین بده دست مشتری
زیرصدملیون .شورای رقابت باکی رقابت میکنه..
علیرضا
۲۱:۰۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام. به نظر می‌رسد راهکار مناسب برای رقابت که موجب افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو می‌شود تعدد شرکت‌های خودروسازی داخلی است.
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
کمتر بر طبل گرانی بزنید کاسه صبر این مردم داره سر ریز میشه ،سوء استفاده نکنید از اخلاق مردم هر دو ماه ۲۵ درصد بکشید
باور کنید انصاف نیست
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
این که گفتن ۸۰درصد فروختن یه امار بسیار الکی هست

دوما چرا این باشگاه خبرنگاران داره ذهن هارو اماده میکنه برا گرانی یبارم طرف مردمو بگیرید ،کم با خودرو سازا جگر مردمو خون کنید،به والله دیگه این مردم بیچاره توان ندارند
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
ما موندیم چطور خودرو سازهای داخلی میگن با این قیمت نمیصرفه ول در مقایسه با خوردو خارجی که کلا آپشنال هم هستن قیمتش بیشتره ولی واسه اونا میصرفه یه جای کارشون ایراد داره ایرادشم دلالی بین قطعه سازهاست
آلان خوردو های خارجی تک تک قیمتای قطعاتشون رو ارائه میکنن...
حمید
۰۱:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام.تنهاراه کاهش قیمت ده برابری خودرو،ورود قوه قضائیه و تحقیق و تفحص اموال افراد دلال است.با تشکر
رضا
۰۰:۲۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
این شیوه قیمت گذاری رو به آلمانی ها آموزش بدید شاید رشد اقتصادش مثل ما بشه .
رصا
۰۰:۱۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
مردم از شورای رفاقت بخواهند که نمیخواهیم برای منافع ما خودتان را بزحمت بندازید و بروید دنبال کارتان
علی
۰۰:۱۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
خودرو قرعه کشی ،پیش فروش ، بافرمول بی فرمول هرچه محصول این دوشرکت هست نمی خریم
احمد
۰۰:۰۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام.باعث و بانی گرانی دههابرابری خودرو افراد فقط و فقط دلالان هستند
تمام
با تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان
مردم
۲۳:۴۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام.تنها راه کاهش قیمت خودرو،محاکمه و اعدام دلالان مسئول
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۰ دی ۱۳۹۹
آدم سالم نجو در این اقتصاد مریض
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
یعنی خدایش من موندم تو این مملکت با بازار خودرو دارن چیکار میکنن!!!
یعنی 80 میلیون ملت براشون مهم نیست فقط یه کاری میکنن جیب مافیای خودرو پر بشه
Hasan
۲۲:۴۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
شورای دلالی

شهر که بی کلانتر باشه، قورباغه هفت تیر کش میشه.
رامین
۲۲:۴۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
22 بهمن نزدیکه ها خبر دارید
یه کاری کنید مردم بیان
محسن
۲۲:۳۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
همچین میگین فرمول شورای رقابت انگار قراره پاسخ مسائل غیرقابل حل فیزیک کوانتوم رو بدن!!!!!!!
بابا چندنفر میشینن دور هم میوه و شیرینی میخورن و میگن که این سه ماه چقد سر ملت کلاه بذاریم.
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
فروش فوری چرانمیزارند؟؟
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۰ دی ۱۳۹۹
هی ؛ چی بگم والله
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
نه که خودرو گران می شود تا چند سال دیگر ادامس هم تو کشور دانه 100 هزار تومان را به خود اختصاص می دهد
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
مافیای خودرو در ایران
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
خودرو ساز کیه چرا مردم را بازی میدید
رحیم عبدالخانی
۲۰:۱۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
خب معلومه که شورای رقابت به نفع خودرو سازها حرف میزنه اخه وقتی بنفعشون حرف میزنه و بهشون حق میده دیگه تابلوست که خودش و خانواده اش و رفقاش ماشین مجانی از اونا رشوه گرفته ...چقد تابلوست بخدا...حالا بنظرتون این میاد بنفع مردم بدبخت و بیچاره که به امید یه روزی یه لگن ارزون سوار بشن حرف بزنه و حقشونو بگیره..واقعا که
خداقوت
۱۹:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
این قدر با احساسات مردم بازی نکنید یه روز می گید خودرو میخواد ارزان شه یه روز میگید فرمول شورای رقابت خودرو را گران می کند همتون نون به نرخ روز می خورید دست از سر مردم بردارید همش دروغ همش دورغ هیچ چیز را از شما دیگر نمی توان باور کرد. خدایا تا کی به ظالمان فرصت گناه بیشتر میخواهی بدهی .
مهدی
۱۸:۰۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
گمرک رو از روی ماشین های وارداتی سطح متوسط حذف کنین همه چی درست میشه
یک کارگر اروپایی میتونه یک پژو 2020 رو با قیمت 40 میلیون تومن ما خریداری کنه تازه اونم از دم قسط بدون بهره شاخدار! اونوقت قیمت همین خودرو تو ایران میشه 900میلیون تومن!!!! اونم نقد هه جمع کنین بابا مردم که ساده نیستن...
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
عمو منبعت کجاست ،الان ارزان ترین خودروجهان بادلار22تومن،350میلیونه ،اونوقت چطورحساب کردی با40میلیون میشه خودرو 2020خرید!!!!؟؟؟
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
خودروساز ها خیلی ظالمن حتی پول قطعه سازان رو هم نمیدن
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
گفته 80 درصد خودروهاشون رو فروختن
خب داداش اجازه فروش ندین تا دست دلال قطع بشه
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
واردات خودرو رو آزاد کنند خودرو هاشونم ب قیمت حاشیه بازار بفروشند، البته اگه فروش رفت
ناهید
۱۷:۰۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
قرعه کشی هم دلال داره واسته کاری می کنه
جوان بی نام ونشان
۱۶:۴۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
اون موقعه میگن مردم رای بدین همه چیز درست میشه.... ...متاسفم
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۰ دی ۱۳۹۹
متاسفم باعث وبانی گرانی را ....مردم ندارن بخرن...؟
امید
۱۵:۴۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
اگر افراد سالم و آگاه و دلسوز مردم و صنعت : به شورای رقابت و قیمت گذاری انتخاب میشد امیدی بود . ولی افسوس....
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
اینقدر خودرو رو گرون کنید کسی نتونه بخره. هرچی خودرو کمتر هوا تمیز تر
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
مردم چرا همش می نالید؟من که راضی هستم
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
از قوه قضائیه خواهش میکنیم حساب های مسئول شورای رقابت و رئیس اتحادیه خودرو سازان و اعضای خانواده هایشان و اینکه از زمان انتصابش به این سمت اموال و املاک زندگیش چقدر افزون شده است بررسی نمایند.
رحیم عبدالخانی
۱۵:۳۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
اخه مغز متفکر اخه باهوش یه وقت بخاطر این ایده مریخیها ندزدنت ...خودتونو کشتید واسه رسوندن قیمت کارخانه به بازار ....اخه بی وجدان بی انصاف مگه قیمت بازار منطقیه که هی دوس داری داری قیمت کارخانه مثل بازار بشه...پراید صد وبیست و پژو دویست و پنجاه ملیون مگه این لگنها واقعا ارزش داره که کسی بخاداینقد واسشون پول بده ....بابا شما دیگه کی هستین
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
به قول تو از هر 1000 نفر 3 نفر برنده می شوند تو میخواهی ما بقی را از کجا بیاوری تو با شورای رقافت هماهنگی کردید ماشین گران کنید اگر شرف دارید و غارتگر نیستین ای مسئولین ودست اندرکاران دوشرکت اجازه واردات خودرو خارجی را بدهید انوقت خواهیم دید که چند درصد مردم خواهان خرید خودرو داخلی و چند درصد خواهان خرید ماشین خارجی هستند دیگر ظلم ستم به مردم بس است ماشین دو شرکت را ارزان کنید یا اجازه واردات را بدهید عملا با جلوگیری از ورود ماشین خارجی به زور ماشینهای داخلی با ایرادات فراوان وداشتن نقص فنی بر مردم تحمیل می کنید چرا چرا چرا مسئولان نظام از ماشینهای داخلی استفاده نمی کنند
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
اگراختلاف قیمت برداشته شود متقاضی خودروکم می شود و خودروسازها ورشکست می شوند چرا قیمت بازار را با واردات خودرو به کارخانه نمی رسانید معلوم می شه به فکرخودروسازهستیدتا مردم
یکبارحاشیه بازارااجراکردید ولی خودروگران شد
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
همیشه کلک حقه بازی وجودداردبراسودجویان
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
واقعا خجالت آوره از مردم خجالت بکشن.
معنی خدمتگزاری را فهیمیدیم.
آخه چقدر می خواهند گرون کنند.
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
به نظر میاد هر کدوم به وظیفشون برای گران کردن قیمت خودرو اقدام می کنند شورای رقابت هم به نظر میاد بخشی از پازی گرانفروشی بود و همچنان با حرف ها و اقدامات عجیبشون آب تو جوب ایرانخودرو و سایپا میریزن همه چی مثل روز روشن هست . ما همچنان منتظر پایین اومدن قیمت کارخونه ای این دو خودرو سازی هستیم و در کنارش ورود ۲ میلیون خودرو ارزان قیمت خارجی . مثل آب خوردن همه چی فروکش می کنه
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
دانشمند عزیز. شما تولید رو زیاد کن و عرضه رو اینقدر بالا ببر که مردم بتونن بدون قرعه کشی بیان از در کارخونه ماشین تحویل بگیرن اونوقت بازار هم قیمتش میاد زیر قیمت کارخونه. چرا مردم رو بدون فهم فرض کردی!!!!!!!!!! قیمت زیاد بازار هم دست خودتون هست برای اینکه فشار بیارید تا قیمت کارخونه رو بکشین بالا. یه کمی مرد باشین و به این فکر کنین که یه روزی ناچار بودین به مردم وام بدین تا ازتون خرید کنن. باز هم هوس اون زمانها رو کردین؟؟؟!!!!!
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
نامرد تر از نعمت بخش تو خودروسازی باز خودش هست، آقاجون زمانی بازار قیمتش با کارخونه یکی میشه که کسی رغبت نکنه به خاطر تولیدات زیاد کارخونه بره از بازار ماشین بگیره. تو هم مثل شورای رقابت ولی از یه سمت و جهت دیگه فقط دوست داری قیمت کارخونه رو بالا ببری و بعد دنبال راهکار برای اختلاف قیمت مجدد بازار و کارخونه بگردی اونم در ظاهر. بابا تو که نماینده خودروسازی بگو تولیدات و عرضه به بازار رو زیاد کنن بازار خودش تنظیم میشه البته با این عرضه قطره چکانی و هدفمند خودروسازها بعیده این کار
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
تولید بالا بره قیمت پایین میاد نه اینکه قیمت کارخانه بالا بره تا قیمت بازار کاهش پیدا کنه
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۰ دی ۱۳۹۹
ماشالله اقتصاد رو خوب بلدی آقای محترم . همه جای دنیا قیمت خودرو رو عرضه و تقاضا تعیین میکنه چون اساسا قیمت بازار برابر قیمت کارخونه هستش. ولی اونا بازار رقابتی دارن و برای اینکه یه شرکت خودشو بالا بکشه مجبوره قیمتو بیاره پایین . ولی اینجا چی؟ دو تا شرکت داریم که کل بازار دستشونه . همین مونده قیمت رو بکنید حاشیه بازار . خودروساز دیگه راحت با کم کردن عرضه قیمت بازارو هم میگیره دستش و وای به حال مردم
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
قیمت کارخونه رو کاهش بدید قیمت بازار رو هم همون قیمت کارخونه قرار بدید در این شرایط هم می بینید که متقاضیان واقعی میاند خودرو می خرند و نیاز به قرعه کشی و قوانین مسخرتون که کار رو خرابتر می کنه هم نیست
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
آقای احمد نعمت بخش کلا 3 راه برای آرامش بازار و عرضه واقعی و بقیمت کارخونه وجود دارد و بقیه حرفها و فرمولها و رانت خودرو و انجمن خودرو و قطعه ساز نیستش
1. اگر کارخونه 100 هزار تومن قیمت رو کاهش بده بازار 10 میلیون تومن افت پیدا میکنه اگر واقعا احساس مسولیت داشتید روزگاری که عمرا پیش نمیاد این وظیفه خودروساز و تولیدکننده هست
2 مردم خودشان فقط حداقل خودروی دو سال کارکرده بخرند و دنبال خودروی صفر نباشند تا از دست دلال و فرمول و انجمن خلاص بشنوند این مختص راهکار ملت هستش
3. دستگاه نظارتی به حکم و وظیفه خود عمل کرده و قیمت بالای کارخونه رو تخلف و گران‌فروشی حساب کرده تا مردم و خودروساز و دلال همه در سرجای خود قرار گیرند و پولها بطرف تولید سوق پیدا کنه.
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
البته یه راهکار دیگه هم داره اونم اینکه کلا بازار رو بدهند دست وزیر و خودروساز و شورای رفاقت و دلالها که هر چی دل تنگشون خواست سر مردم بیارند و با همدستی هم تولید فرمول کنن. البته کلا تیم هیچ انگیزه ای ندارند جزء خدمتگزاری..
فاطمی
۱۳:۵۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
عرضه و تقاضا قانون بازاره
تا وقتی شمار خودرو ها رو قطره چکونی واگذار میکنن همین آش و همین کاسه است

شب دراز است و قلندر بیدار ..........
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
این شورای رقابت چنددرصد میگیره که هفتاف یبار دوبا ر قیمت هارو میکشد بالا
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
آقای نعمت بخش شما بهتره بجای فکر کردن به دلالی و عرصه و توزیع به فکر تولید و کیفیت و کمیت خودرو باشید و به قیمت مناسب عرضه کنید و اصلا بازار خودرو به شمای تولید کننده ارتباطی ندارد و گران‌فروشی رو هم سازمان‌ها و نهادهای بازرسی تعیین می‌کنند شما بهتره بفکر سرکسیه کردن مردم نباشید و به عناوین مختلف سعی در بحران سازی بازار برنیاید.
علی
۱۳:۳۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
فضا را انحصاری کردن بعدش میگن عرضه و تقاضا.جوک قرن می گن ما هم می خندیم
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
تجربه میگه هیچی تو ایران ارزون نمیشه
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
این گزارشات پی در پی در مورد خودرو مشکوکه چه هدفی از این گزارشات سوری دارید هدف چیه چرا خودرو فقط مهمه برای وای جی سی در صورتی که هزاران مشکلات اساسی از خوراک تا پوشاک و مسکن اجاره ای گریبانگیر مردمه؟
پوریا
۱۲:۳۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
الان هم هیچ دلیلی واسه گرونی سه ماه زمستان ندارید چون قیمت دلار اومده پایین تا قبل از اینکه دلار یه کم بکشه پایین(زمانی که هر روز دلار بالا میرفت) شما میگفتید چون دلار رفته بالا تورم بخشی هم میره بالا الان که ثابت شده با این فرمول جدید میخواید ماشینو گرون کنید
پوریا
۱۲:۲۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
شما اگه به فکر مردم بدبخت بودید اینقدر قیمت ماشینو داخل بازار که همش دست خودتون است رو بالا نمیبردید که الان میخواین قیمت کارخونه رو هم به بازار نزدیک کنید وگرنه ماشین های تولید داخل قیمت هاش باید به زیر نصف این قیمت که دارید میفروشید بیاد