سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت پرداختن به زنجیره‌های تولید و کشاورزی قراردادی

مشاور عالی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر ضرورت پرداختن به زنجیره‌های تولید و کشاورزی قراردادی به عنوان پلی برای عبور از کشاورزی سنتی به مدرن تاکید کرد.

محمد قاسمی نژاد مشاور عالی سازمان جهاد کشاورزی و مدیر شرکت توسعه و صادرات در کشت ذرت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همواره بر ضرورت پرداختن به زنجیره‌های تولید و کشاورزی قراردادی به عنوان پلی برای عبور از کشاورزی سنتی به مدرن، صادرات، آشنایی و دست یابی کشاورزان به بازار‌های ملی و جهانی برای ارز آوری و افزایش  تولید ناخالص ملی تاکید می‌شود.

او بیان داشت: ارتباط  جدی و همکاری بخش خصوصی و مراکز تحقیقات ضروری است و  تولید بذر هیبرید ذرت و تمایل به تولید بذرهای سایر محصولات از جمله علوفه، سبزی و صیفی جات، تولید و توزیع خوراک دام با کیفیت بالا، تهیه و توزیع انواع کود‌های ماکرو و میکرو در قالب تغذیه متعادل و تکمیلی محصولات کشاورزی، تاسیس نمایشگاه، فروشگاه، کلینیک گیاهپزشکی و داروخانه گیاهپزشکی انجام می‌شود.

قاسمی نژاد افزود: به منظور ارائه نهاد با کیفیت و مطمئن به همراه اصول و توصیه‌های فنی به کشاورزان، ارتباط با تشکل‌ها، مدیران و کارشناسان این بخش برای دست یابی به راهکار‌های اساسی برای تحول کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقای بنیه کشاورزان برقرار شد.

مشاور عالی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: برای تدوین طرح کشاورزی قراردادی، سازماندهی صادرات و ورود به بازار‌های جهانی، ارزآوری و در نهایت ارتقای تولید ناخالص و اقتصاد ملی کشور پیشنهاد می شود که جلساتی با حضور مدیران ارشد وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت، بخش خصوصی، تشکل‌های ذیربط و سایر نهاد‌های مرتبط تشکیل شود.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.