سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نارنجی هواشناسی درباره آلودگی هوای البرز

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز طی هشداری در سطح نارنجی از تشدید رخداد وارونگی دمایی و همچنین افزایش غلظت آلاینده ها، در البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،محمدرضا فلاح نژاد، مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز در اطلاعیه ای با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی به چند نکته مهم در خصوص آلودگی  هوا اشاره کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از جنوبی شدن سوی جریانات و تشدید رخداد وارونگی دمایی و افزایش غلظت آلاینده ها در استان البرز است که منجر به تداوم و ماندگاری هوای آلوده در شهرها وروستاهای استان خواهد شد به طوری که شاخص کیفی هوا تا دوشنبه صبح به تناوب با روند صعودی تشدید شده و در سطح نا سالم برای تمامی گروه ها قرار خواهد گرفت.ضمنا ً موارد ذیل توصیه می شود:

۱ – از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری شود.
۲ – شهروندان تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل خودداری کرده و نیز از انجام فعالیت طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.
۳ – افراد آسیب پذیرشامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد در فضای باز و حضور درسطح شهرخودداری کنند و در منزل استراحت کنند.
۴ – ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن، پیاده روی و سایر فعالیت‌های ورزشی هوازی، خودداری کنند.

بنابراین  اعضای  ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان / شهرستان وشهرداران و... ضمن آگاهی از وضعیت جوی اعلام شده، آمادگی لازم را به منظور فراهم  کردن تمهیدات مورد نیاز ازجمله: اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به هنگام تردد و غیره... به ویژه در مناطق اثر استان البرز درصورت نیاز به عمل آورند.

محمدرضا فلاح نژاد
مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز

انتهای پیام /ر  . ن 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.