سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از سامانه پرتودهی هسته‌ای گاما در شهرکرد + تصاویر

سامانه پرتودهی هسته‌ای گاما در شهرکرد با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سامانه پرتودهی هسته‌ای گاما در شهرکرد امروز پنج شنبه ۱۸ دی ۹۹ با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

سید رضا رفیعی مدیرعامل شرکت شارپرتو ایرانیان (پرتودهی گاما) چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه پرتودهی گاما یک زیرساخت به شمار می‌رود که در حوزه صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی کاربرد دارد.


بیشتر بخوانید


او افزود: برای بهره‌برداری از این طرح ۳.۵ میلیون دلار و ۲۴ میلیارد تومان طی ۱۰ سال گذشته هزینه شده است که ارزش ریالی به روز آن معادل ۲۰۰ میلیارد تومان است.

رفیعی اضافه کرد: طرح پرتودهی هسته‌ای گامای شهرکرد برای ۵۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

او با اشاره به کاربرد این زیرساخت در صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی ادامه داد: این زیرساخت در رعایت استاندارد‌ها و دستورالعمل های بهداشتی و حذف مواد شیمیایی در حوزه نگهداری و افزایش ماندگاری مواد غذایی، میوه و صیفی‌جات کاربرد دارد و در حوزه تجهیزات پزشکی نیز در بخش استریل به کار گرفته می‌شود.

رفیعی گفت: این مرکز به مدت یک سال زیر نظر سازمان انرژی اتمی ایران دوره آزمایشی خود را طی کرده است و امروز به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

او از پرتودهی بیش از پنج میلیون ماسک در دوران شیوع ویروس کرونا از سوی این مرکز خبر داد و افزود: از این تعداد سه میلیون ماسک به صورت رایگان برای گروه‌های مردمی و جهادی پرتودهی شده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.