سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه توان افزایی زنان روستایی در استان قزوین

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از اجرای برنامه‌های توان افزایی زنان روستایی، تقویت روابط خانوادگی و تاب آوری اجتماعی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان، سال گذشته تصویب و اجرای آن شروع شده است، گفت: بر اساس گزارش مسئولان استان قزوین، اقدامات متعددی در استان در راستای اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده اجرا شده است.

وی افزود: در زمینه مهارت‌های زندگی، ارتباطی و آموزش و پرورش در استان قزوین، اقدامات خوبی بخصوص برای دختران دانش آموز انجام می‌شود که به این امر به تقویت و تحکیم خانواده کمک می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: در حوزه جهاد کشاورزی هم اقدامات مشترکی در حوزه تولید محصولات سالم و استاندارد توسط زنان روستایی انجام خواهیم داد.

ابتکار با بیان اینکه توان افزایی زنان روستایی یکی از اهداف و برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، اضافه کرد: این برنامه هم اکنون در استان قزوین در حال انجام است و زنان سرپرست خانوار هم گروه دیگر هدف فعالیت‌های مشترک این برنامه هستند.

وی با اشاره به انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در استان قزوین گفت: در حوزه انتصاب مدیران زن، استان قزوین رتبه پنجم کشور را دارد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: در حوزه خانواده و تقویت روابط خانوادگی نیز طرح مشترکی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین اجرا خواهد شد.

ابتکار تصریح کرد: در این نشست، گزارشی از نحوه اجرای کنگره ۱۷ هزار شهید و جانباز زن ارائه شد که استان قزوین هم در این کنگره مشارکت دارد.

وی افزود: لایحه حفظ کرامت زنان که هفته گذشته در دولت تصویب شد، لایحه مهمی برای مقابله با خشونت علیه زنان محسوب می‌شود.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: استان قزوین رتبه پنجم انتصاب مدیران زن را در بین استان‌های کشور دارد.

وی افزود: سال ۹۲ از بین ۴۱ درصد از کارکنان زن در کشور تنها پنج درصد از زنان مدیر بودند، اما امروز ۲۴ درصد از مدیران رده‌های عالی و میانی از زنان شایسته هستند.

معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت، شاخص انتصاب مدیران زن در کشور به ۳۰ درصد برسد.

ابتکار به اثرگذاری سهم زنان در سیاست گذاری‌ها اشاره کرد و افزود: زنان سهم مهمی در وقوع انقلاب اسلامی ایران داشته اند و نیمی از افراد حاضر در صحنه‌های انقلاب اسلامی، زن بوده اند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور همچنین از اینکه در دولت دوازدهم شاخص عدالت جنسیتی در انتصاب مدیران رعایت شده است، ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: در این دوره حرکت علمی مبتنی بر واقعیت‌های کف جامعه و برنامه‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تدوین شده، آغاز شده است.

به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، شاخص‌های سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، تدوین و ابلاغ شده است و سیاست‌های خانواده محور کشور نیز ارائه خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی کشور نیز برای تقویت و تحکیم خانواده آن را اجرایی کنند.

وی افزود: در استان قزوین وام‌های خوبی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده و ۷۳۱ زن سرپرست خانوار نیز از آن بهره‌مند شده اند.

ابتکار خاطرنشان کرد: اجرای استارت آپ‌ها و دیجیتال مارکت، نیز طرح‌های خوبی هستند که امیدواریم در قزوین هم انجام شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی، از جمله طرح‌های مهم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است و برای جوامع در معرض آسیب، ارائه شده تا راه برای تغییر آن‌ها باز شود.

وی با بیان اینکه حفظ امید یکی از مهارت‌ها برای تاب آوری است، افزود: این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا خواهد شد.

ابتکار تصریح کرد: خوشبختانه با اعمال محدودیت‌های کرونایی، وضعیت ابتلای بیماران و فوتی‌های کرونایی بهتر شده است، اما دلیل نمی‌شود تا چارچوب‌های بهداشتی را زیر پا بگذاریم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت:باید تلاش کنیم تا همه طیف ها، اقشار و سلایق جامعه در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد اثابت موشک به هواپیمای اوکراینی گفت: باید به نحو مقتضی به خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی پاسخگو باشیم.

در پایان این نشست، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از پوستر نمایشگاه مجازی ملی زنان سرزمین من رونمایی کرد.

معصومه ابتکار در ادامه سفر به قزوین، مراکز توانمندسازی بیماران مزمن بانوان و خانه آرزو را بهره برداری خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.