سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سمنان:

فعالیت آموزشی مدارس استان سمنان به سمت مهارت افزایی هدایت شود

آشناگر با تأکید بر لزوم تحقق شعار هر دانش‌آموز یک مهارت گفت: فعالیت آموزشی مدارس استان به سمت مهارت افزایی هدایت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای مهارت و آئین تکریم مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ضمن بیان اینکه تحقق شعار هر دانش‌آموز یک مهارت در بلندمدت گامی مؤثر در راستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهد بود، اظهار داشت: فعالیت مدارس استان باید به سمت مهارت افزایی هدایت شود.

او با تأکید بر اینکه سند راهبردی توسعه مهارت‌آموزی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان سمنان تصویب شد، افزود: فعالیت آموزشی و مهارت‌آموزی یک راهکار اساسی برای ایجاد توسعه پایدار در سطح استان محسوب می‌شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه آموزش به‌صورت عمومی و به‌طور خاص آموزش فن برای حرفه و هم آموزش برای کارآفرینی در جامعه‌ای که شاهد پیچیدگی مشاغل هستیم یک ضرورت جدی است، خاطرنشان کرد: باید به این مسئله مهم توجو آن را به یک عزم و اراده ملی تبدیل کنیم.

آشناگر مهارت‌آموزی را یک نگاه بنیادی برای ایجاد توسعه دانست و گفت: ارائه اطلاعات اگر منجر به انباشت اطلاعات شود ارزشی ندارد بلکه باید به دنبال تبادل تجربیات باشیم و کارشناس پرورش دهیم.

او بابیان اینکه کمتر میل و تمایلی در بین جوانان و خانواده‌ها است که نیروی کار ماهر را تربیت کند، اضافه کرد: افراد دارای مهارت می‌توانند نسبت به خوداشتغالی نیز اقدام کنند و باید تغییر نگرش در خانواده‌ها که محرک و هدایت‌کننده در آموزش فرزندان هستند، ایجاد شود.

استاندار سمنان گفت: این تغییر نگرش باید در آموزش فنی و حرفه‌ای نیز ایجاد شود چراکه حوزه کسب‌وکار حوزه بسیار پیچیده‌ای است که در آن باید از ظرفیت فنّاوری بهره‌گیری شود و سالانه بر اساس نیازها به‌روز شود.

انتهای پیام / گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.