سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه علوم پزشکی ۳۶ عضو هیات علمی پژوهشی دارد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال‌های اخیر در زمینه پژوهش و تحقیقات پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خدارحمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال‌های اخیر در زمینه پژوهش و تحقیقات پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و در این دانشگاه ۳۶ عضو هیات علمی پژوهشی در طرح‌های تحقیقاتی مشارکت دارند و ۱۸ طرح توسط این اعضا ارائه شده و در حال پیگیری است.

او گفت : با فعالیت‌های صورت گرفته، تعداد مقالات چاپ شده در سال ۲۰۱۹ به ۹۲۱ مقاله رسیده است که از این تعداد ۷۰۸ مقاله ISI، تعداد ۱۱۲ مقاله Pubmed و ۶۷ مقاله نیز در Scopus نمایه شده اند.

خدارحمی افزود : هدف از راه اندازی پژوهشکده این است که باید برنامه بلند مدت و میان مدت برای پژوهش‌ها وجود داشته باشد و پژوهش‌ها به صورت انسجام یافته باشد.

او افزود : در حال حاضر دو پژوهشکده فعال در دانشگاه وجود دارد و امیدواریم با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، پژوهشکده سوم دانشگاه به ثبت برسد.

پژوهشکده فناوری سلامت از ۶ مرکز تحقیقاتی تشکیل شده است

بهرامی رئیس پژوهشکده فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پژوهشکده فناوری سلامت متشکل از ۶ مرکز تحقیقاتی از سال ۹۸ کار خود را آغاز کرده است و در این مدت فعالیت‌های قابل توجهی را انجام داده است.

او گفت : ارزیابی و بررسی ۹۷ طرح تحقیقاتی مربوط به فراخوان‌های دانشگاه در شورای پژوهشی و فناوری پژوهشکده، تشکیل دو تیم تحقیقاتی جهت انجام کلان پروژه تحقیقاتی، برگزاری ۱۳ وبینار سخنرانی علمی پژوهشی در خصوص کووید ۱۹ در سطح کشور، برگزاری ۵۶ ژورنال کلاب علمی به صورت حضوری و مجازی و ۱۴ کارگاه تئوری و عملی برای پرسنل شاغل در دانشگاه از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت است.

بهرامی افزود : استهلاک و فرسودگی تجهیزات مورد استفاده در مرکز و نداشتن توانایی تامین جایگزین آن‌ها و وجود نداشتن چارت سازمانی جهت جذب نیرو‌های توانمند و متخصص در پژوهشکده از جمله چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم.

پژوهشکده سلامت هشت مرکز تحقیقاتی دارد

کرمی متین رئیس پژوهشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پژوهشکده سلامت در فروردین ماه ۹۸ راه اندازی شد و در حال حاضر با هشت مرکز تحقیقاتی و یک واحد پژوهش‌های مرور سیستماتیک و متا آنالیز در حال فعالیت است.

او گفت : امسال مرکز تحقیقات و توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت و مرکز تحقیقات اختلالات خواب نیز موفق به کسب موافقت قطعی شدند.

کرمی افزود : خوشبختانه این پژوهشکده امسال در بین ۳۵ پژوهشکده کشور با دو پله صعود نسبت به پارسال در جایگاه ۱۶ قرار گرفت .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.