سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار برای آنفلوآنزای پرندگان در خوشاب

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: مرغداران خوشاب حتما طیور خود را بیمه کنند و هشدار‌های بهداشتی را رعایت کنند، تا دچار خسارت اقتصادی ناشی از آنفلوانزای پرندگان نگردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود ترخاصی رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: مرغداران خوشاب حتما نسبت به بیمه طیور خود اقدام کنند و تلفات غیر متعارف فارم خود را اعلام کنند، تا آلودگی ویروسی وارد فارم آن‌ها نشود و دچار خسارت اقتصادی نگردند.

او افزود: مرغداری‌های خوشاب دارای ظرفیت ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره در طیور صنعتی و بالغ بر صد هزار قطعه طیور بومی می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی ادامه داد: پیام‌های هشداری به تولید کنندگان ارسال شده و گشت مشترک دامپزشکی و محیط زیست و جهادکشاورزی فعال شده است.

ترخاصی بیان کرد: پایش روزانه فارم‌های صنعتی و سنتی سطح شهرستان در دستور کار قرار دارد و بطور منظم انجام می‌شود.

او تصریح کرد: لازم است شبکه بهداشت و درمان هشدار‌های بهداشتی لازم را از طریق بهورزان در روستاها، اطلاع رسانی نماید و مدیریت محترم جهادکشاورزی نیز بیمه طیور صنعتی را پیگیری نماید.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب تاکید کرد: دارندگان کبوتر‌ها از به پرواز در آوردن پرنده‌های خود در این فصل بعلت خطرات احتمالی بیماری خود داری نمایند.

محمود ترخاصی اظهار کرد: مردم تحت هیچ شرایطی از دوره گرد‌ها خرید طیور زنده نداشته باشند و طیور بومی موجود خود را در مکان‌های محصور نگهداری نمایند.

 تاکید فرماندار به تعامل و هم افزایی بین ادارات

امان الله خدمتگزار فرماندار خوشاب گفت: لازم است اعضای ستاد وظایف خود را بطور دقیق و با حساسیت بیشتری پیگیری کنند.

او افزود: آموزش و ترویج، اطلاع رسانی و انجام گشت‌های مشترک خیلی مهم و تاثیرگذار است، نیروی انتظامی هر گونه محموله طیور زنده، کود مرغی فاقد مجوز دامپزشکی را متوقف نماید.

فرماندار خوشاب ادامه داد: دهیاران و بهورزان و تولید کنندگان هرگونه تلفات غیر متعارف طیور را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند، و هم افزایی لازم در ادارات مرتبط جهت اقدام به موقع مدنظر باشد.


انتهای پیام// ع. ظ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.