سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر بازار در راور

طرح تشدید کنترل و نظارت بر بازار به همت دادستانی راور تدوین و در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابوالفضل فرح بخش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: به دنبال اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل دادستانی کل کشور در سال ۹۷ و همچنین نبود اداره تعزیرات در راور و مطالبات گسترده مردم این شهرستان، طرح تشدیدکنترل و نظارت بر بازار به همت دادستانی تدوین و در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح و تصویب شد.

او هدف اصلی از اجرای این طرح را کنترل و نظارت بر بازار دانست و افزود: به منظور تحقق این هدف، وظایف تمامی سازمان‌ها و ادارات مسئول به آن‌ها اعلام شد و برای اجرای طرح دعوت به همکاری شدند.

فرح بخش تصریح کرد: در حوزه نظارت با تشکیل ۵ تیم نظارتی مرکب از نمایندگان دادستان، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بهداشت، دامپزشکی، پلیس اطلاعات و اماکن عمومی و همیاران بسیجی حقوقدان، اصناف شهرستان راور به ۵ منطقه تقسیم و هر منطقه به یک تیم که به صورت مستمر نظارت می‌کنند، واگذارشده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور با اشاره به اینکه همزمان با اجرای رزمایش طرح تشدید کنترل و نظارت بر بازار، نظارت مستمر مردم بر اصناف در قالب طرح هر شهروند یک بازرس اصناف نیز اجرا می‌شود، گفت: در حوزه کنترل بازار نیز با حمایت ادارات مسئول، از تمامی تولیدکنندگان بومی خواسته شده با حذف واسطه گران و دلالان نسبت به عرضه مستقیم کالا و خدمات به شهروندان اقدام کنند؛ زیرا این اقدام موجب کاهش قیمت بعضی از اقلام می‌شود.

فرح بخش بر استفاده از اصناف منصف و مسئولیت پذیر در تنظیم بازار نیز تاکید کرد و افزود: به منظور تنظیم بازار به صورت مداوم، براساس نیاز سنجی انجام شده، ایجاد میادین دام و میوه و تره بار در شهرستان راور ضروری به نظر می‌رسد که دراین طرح نیز پیش بینی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

او تاکید کرد: هر شهروند برای پاسداری از حریم اقتصادی جامعه و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها می‌تواند با مشاهده هر گونه تخلف صنفی مراتب را از طریق شماره‌های اعلامی اداره صنعت، معدن وتجارت اطلاع دهد و تا حصول نتیجه نیز پیگیری کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور تاکید کرد: اداره صمت موظف است تا با ارائه شماره ثابت در ساعات اداری و یک شماره به عنوان شماره بازرس کشیک به منظور اعلام گزارش تخلفات صنفی، به شهروندان اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهد.

فرح بخش از تولید کنندگان بومی دام و طیور و ... نیز خواست برای اجرای مصوبات این طرح با حذف واسطه و دلال و همکاری ادارات مسئول و بازارچه شهرداری محصولات خود را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسانند.

او افزود: در این طرح از کسبه منصف، مشتری مدار، خوش برخورد، منظم و قانونمند در تمامی رسانه‌های شهرستان تقدیر و با اهدای لوح تقدیر از آن‌ها قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.