سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاس‌های ترم آینده دانشگاه جامع علمی کاربردی حضوری برگزار می شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت : با مجوزی که دانشگاه از ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کرده، کلاس‌های ترم آینده را به شکل حضوری برگزار خواهیم کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن شرفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه، دانشگاه علمی کاربردی را دانشگاهی نسل سوم دانست و گفت : این دانشگاه صرفا برای بحث ترویج علم پایه گذاری نشده و هدف آن هم توسعه و گسترش مرز‌های علم و دانش نیست، بلکه توسعه علم همراه با عمل است.

او یکی از اهداف مهم این دانشگاه را تربیت دانشجویان پنجه کارآمد اعلام کرد و گفت : با تربیت این دانشجویان به دنبال این هستیم تا پس از فارغ التحصیلی رفع نیاز‌های کشور و استان را پیگیری کرده و به حل آن‌ها بپردازند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه افزود: می‌خواهیم دانشجویانی تربیت کنیم که پس از فراغت از تحصیل یک کسب و کار را برای خود راه اندازی کنند، موضوعی که متاسفانه تاکنون دانشگاه‌های ما به خوبی به آن نپرداخته اند.

او افزود: صنایع ما به کاردان‌های خبره‌ای که کار را به شکل درستی انجام دهند، نیاز دارند و این امر در بستر دانشگاه‌ها و با آموزش و پرورش دانشجویان توانمند محقق می‌شود. براین مبنا، ما نیز همانند کشور‌های توسعه یافته باید به این سمت برویم که علم و عمل را همراه باهم و توامان باهم در دانشگاه‌ها آموزش دهیم.

او با تاکید براینکه دانشگاه علمی کاربردی بدنبال توسعه کمی نیست، ادامه داد: اینکه تعداد فارغ التحصیلان ما افزایش پیدا کند برای ما افتخار نیست، ما حتی اگر ۱۰ فارغ التحصیل با کیفیت هم داشته باشیم رسالت خود را که توجه به کیفیت است، انجام داده ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه گفت: در این راستا تلاش می‌کنیم تا براساس نیاز‌ها و مزیت‌های استان همچون کشاورزی و گردشگری و... رشته هایمان را توسعه دهیم و جذب دانشجو کنیم.

او افزود: از همه صاحبان صنایع استان هم می‌خواهیم که به دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدتی که ما در دانشگاه برگزار می‌کنیم، روی بیاورند تا حتی کارگرانی هم که در کارخانه هایمان داریم، کارگران با دانش و با علمی نسبت به حوزه فعالیتشان باشند.

شرفی گفت: به منظور اینکه فارغ التحصیلانی کارآمد و با دانش داشته باشیم، روی کیفیت مدرسین خود تمرکز داریم و سعی می‌کنیم تا از سطح علمی خوبی برخودار باشند و استاندارد‌های لازم را برای تدریس داشته باشند.

او با اشاره به فعال بودن ۱۹۶ رشته در دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه، گفت: این تعداد رشته در حال حاضر در هشت مرکز علمی کاربردی استان فعال هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با اشاره به آغاز طرح سطح بندی و خوشه بندی مشاغل در مراکز علمی کاربردی استان، افزود: تلاش داریم تا در این برنامه مراکز علمی کاربردی استان را هم به سمت تخصصی‌تر شدن پیش ببریم، به این معنا که هر مرکز بنا به رسالتی که برای آن تعریف شده جذب دانشجو داشته باشد، برای مثال مرکز همیاری شهرداری‌ها فقط می‌توانند دانشجویان رشته‌های حوزه عمران و شهری را جذب کنند.

او درباره نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان این دانشگاه در ترم آینده ادامه داد: بنا به دستور رئیس دانشگاه و مجوزی که از ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته ایم، تمامی کلاس‌های تئوری و عملی این دانشگاه برای ترم آینده به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

شرفی افزود: البته در ترم جاری هم کلاس‌ها را به شکل آنلاین برگزار کردیم، اما از ابتدای آذر که شرایط استان به لحاظ شیوع کرونا بهتر شد، کلاس‌های عملی را با رعایت دستورالعمل ها به شکل حضوری برگزار کردیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.