سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشکانی: باید ورزشکاران را با خصایص رفتاری جهان پهلوان تختی آشنا کنیم

سرمربی سابق تیم ملی کشتی گفت: ما باید به نوجوانان و جوانان خصایص رفتاری جهان پهلوان تختی را نشان دهیم که بتوانند در کنار ورزش قهرمانی در بحث پهلوانی نیز شاخص باشند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اشکانی سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی به مناسبت سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی و با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد اسطوره ورزش کشور و جهان اظهار داشت: نگاه و نگرش مرحوم تختی به موضوع ورزش عمیق بود و او به عنوان یک انسان وارسته تک بعدی به ورزش نگاه نمی‌کرد و تنها مقوله قهرمانی را درنظر نداشت و در کنار ورزش قهرمانی موضوع ورزش پهلوانی را نیز در نظر داشت.

وی در ادامه افزود: جای افتخار است که بنده نیز در میدانی پرورش یافتم که آقا تختی در آن پرورش یافته بود و چندین سال است که در رشته کشتی حضور دارم. مرام ما باید مرام تختی باشد. او به حرف دل‌اش گوش می‌داد و دست افتاده‌ها را می‌گرفت و مرام و رفتار او نمونه بارزی از بهترین رفتار‌های اجتماعی بود.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ما باید ورزشکاران را از ابتدا با اخلاق و منش جهان پهلوان تختی آشنا کنیم و به نوجوانان و جوانان خصایص رفتاری این اسطوره ورزش را نشان دهیم که بتوانند در کنار ورزش قهرمانی در بحث پهلوانی نیز شاخص باشند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.