سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با ۱۷ دی سالروز قیام زنان مشهدعلیه قانون بی حجابی برگزار شد؛

خوانش کتاب روز آزادی زن در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

همزمان با ۱۷ دی سالروز قیام زنان مشهد علیه قانون بی حجابی در سال ۱۳۵۶، جلسه خوانش کتاب «روز آزادی زن» با حضور نویسنده کتاب در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در جلسه خوانش کتاب روز آزادی زن گفت: یکی از ارکانی یاری رسان  کشتی انقلاب  در تلاطم سال‌های مبارزه  همراهی زنان این مرز و بوم با انقلاب بود.

او کشف حجاب را در دوره پهلوی اوج دشمنی استکبار با دین و عقیده مردم عنوان کرد و افزود: ما وظیفه داریم اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به تاریخ انقلاب اسلامی افزایش دهیم و جمع آوری خاطرات شفاهی ایام انقلاب در قالب کتاب‌هایی مانند «روز آزادی زن» به کسب آگاهی اجتماعی مردم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به اثرات نهادینه شدن حجاب در جامعه از دیدگاه شهید مطهری اشاره کرد وادامه داد:آرامش روانی جامعه، حفظ ارزش و مقام زن، استحکام پیوندخانوادگی و استواری جامعه از جمله اثرات و نتایج حجاب و عفاف در جامعه است.

سمیه ذوقی نویسنده کتاب «روز آزادی زن» در خصوص مراحل و نحوه نگارش کتاب گفت: این کتاب حاصل گردآوری خاطرات بیش از ۱۵۰ نفر از کسانی است که در سال ۱۳۵۶ در تظاهرات روز ۱۷ دی در مبارزه با بی حجابی شرکت داشتند.

او افزود: رژیم پهلوی دوم، سالروز اعلام کشف حجاب رضاخانی در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ را روز آزادی زن نامیده بود و تمامی سیاست‌های رژیم به گونه‌ای برنامه ریزی شده بود که بی حجابی را آزادی معرفی و باعث رشد و ترقی زن معرفی کنند.

نویسنده کتاب «روز آزادی زن» ادامه داد:در تظاهرات اعتراضی روز ۱۷ دی ۵۶ بیش از ۲۰۰ زن مسلمان و مبارز مشهدی در تظاهرات از فلکه آب به سمت میدان شهدای مشهد حضور داشتند که با حمله ایادی رژیم، ۲۴ نفر از این زنان دستگیر شدند.

در پایان این مراسم از پوستر مسابقه کتابخوانی «روز آزادی زن» رونمایی شد.این مسابقه کتابخوانی در قالب چهارگزینه ای، تهیه پادکست و پوستر از ۱۷ دیماه تا ۱۷ بهمن ماه در بستر سامانه سماک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای شرکت علاقه‌مندان در مسابقه قابل رویت است.


انتهای پیام//ز. ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.