سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از ابتلا به کرونا با مصرف قرص ویتامین دی

مدیر بهبود و اصلاح تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف ماهانه یک قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین دی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سایر بیماری‌ها توصیه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر زهرا اباصلتی مدیر بهبود و اصلاح تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبود ویتامین دی با ایجاد عوارضی از جمله ضعف سیستم ایمنی بدن، باعث ایجاد بیماری‌های مختلف مثل کرونا خواهد شد.

او افزود: بنابر این مصرف یک قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین دی در هر ماه برای گروه سنی نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان جهت پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود.

مدیر بهبود و اصلاح تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: فقط باید ماهانه یک قرص مذکور استفاده شود و مصرف بیشتر قرص عوارض دارد و برای کودکان مصرف ویتامین دی باید طبق تجویز پزشک صورت گیرد.

اباصلتی بیان کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها که حدود هفت سال پیش انجام شد، ۸۷ درصد جمعیت بزرگسال در خراسان رضوی دچار کمبود ویتامین دی هستند که این رقم در دختران تا ۹۰ درصد گزارش شده است.
 

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: کمبود ویتامین دی با توجه به سبک زندگی و پرهیز از آفتاب که در ایجاد ویتامین دی نقش دارد، در جامعه ایران همانند سایر کشور‌ها شیوع بالایی دارد و طرح‌های "مکمل یاری ویتامین دی" بدین منظور در حال انجام است.

به اعتقاد پزشکان کمبود ویتامین "دی" باعث اخلال در عملکرد ارگان‌های مختلف بدن می شود و در ایجاد طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند امراض قلبی و عروقی، اسکلتی، عصبی و مغزی نقش به سزایی دارد که اینک کرونا نیز در زمره این بیماری‌ها جای گرفته است.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.