سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجلس از ساخت سریال احمدبن‌موسی (ع) و شهید دوران حمایت می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ساخت سریال احمدبن‌موسی (ع) را کاری ارزنده در شیراز دانست و گفت: مجلس از ساخت این سریال و سریال شهید دوران حمایت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای فارس بیان کرد: استان فارس که دلاورمردانی همچون شهید عباس دوران را در خود پرورش داده است، می‌تواند با تولید سریال در باره این شهید و سریال‌های مشابه، به‌خوبی نقش تعیین‌کننده فارس را در سال‌های دفاع مقدس به تصویر کشد و قهرمانان ملی را به نسل جوان کشور معرفی کند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این استان از ظرفیت‌های بسیاری برای ساخت سریال و فیلم سینمایی با سوژه‌های ملی و حتی بین‌المللی برخوردار است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای تولید سریال حضرت احمدبن‌موسی (ع) با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و همکاری تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) از چهار سال پیش آغاز شد.

محمد تقی سهرابی افزود: متاسفانه این سریال به دلیل مشکلات مالی، پیشرفت شایان توجهی نداشته است و صدا و سیمای فارس در تلاش است زمینه را برای ساخت این سریال فراهم سازد.

او با اشاره به جان‌فشانی‌ها و رشادت‌های سرافرازان استان فارس در دفاع مقدس گفت: ساخت سریال شهید عباس دوران نیز در دستور کار صدا و سیمای فارس قرار گرفته است که در این زمینه ارتش جمهوری اسلامی ایران، استانداری فارس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این سازمان را یاری خواهند کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس اظهار داشت: با وجود این، برای به ثمر نشستن این مهم نیازمند حمایت سایر مسئوولان از جمله مجلس شورای اسلامی هستیم.

سهرابی اضافه کرد: سریال شهید دوران از مجموعه‌های ارزشمندی است که با هدف نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان یک رسالت و وظیفه ملی در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: صدا و سیمای مرکز فارس برای ساخت آثار فاخر به‌منظور معرفی هر چه بهتر شخصیت‌های دینی، علمی و فرهیخته فارس تلاش خواهد کرد و انتظار می‌رود مسئولان نیز با حمایت‌های خود این مرکز را یاری دهند.

حضرت سید امیر احمد (ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم (ع) و برادر بزرگ امام رضا (ع) است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.