سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مبتلایان به کرونا در اشنویه نگران‌کننده است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: تعداد مبتلایان به کرونا طی هفته جاری در این شهرستان به ۳۰ نفر رسید که این افزایش تعداد مبتلایان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسین زرزا سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه اظهار داشت: بی‌توجهی به هشدارهای کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تجمع و مراسم‌ خانوادگی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

او افزود: از مجموع ۶ نفر بستری ‌شده دربخش ویژه کرونا در این بیمارستان سه نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری و یک نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا دراین شهرستان تاکنون بیش از یکهزار و ۲۲۹ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: شمار فوتی‌های شهرستان اشنویه ناشی از بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۷۱ نفر بوده و از مجموع مبتلایان ۶۵۹ نفر مرد و ۵۷۰ نفر از زنان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

زرزا گفت: از مجموع مبتلایان به کرونا در این شهرستان ۲۶۵ نفر را روستاییان و ۹۶۴ نفر ساکنان شهر هستند و مردم باید توجه ویژه ای در راستای پیشگیری از بیماری کرونا داشته باشند تا مشکلات بیشتر نشود.

او با اشاره به شکننده بودن وضعیت کرونا در شهرستان افزود: کاهش استفاده شهروندان از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجمع خانوادگی سبب افزایش تعداد مبتلایان می شود و با این شرایط متاسفانه شاهد پیک جدید کرونا در بهمن‌ماه خواهیم بود.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.