سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفتان بالاترین ضریب جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان را دارد

فرماندار تفتان گفت: شهرستان تفتان با ۵۰ هزار نفر جمعیت و ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت و دارا بودن ۵۶۵ بافت روستایی و ۱۱۷ روستای بالای ۳۰ خانوار جمعیت، بالاترین ضریب جمعیت روستایی را در بین شهرستان‌های این استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فریبا برنایی  فرماندار تفتان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم تفتان اظهارداشت: تنها نقطه شهری این شهرستان شهر نوک آباد بوده در حالیکه تراکم جمعیت در کشور ۵۰ و در استان ۱۵ نفر در هر کیلومترمربع است و سرانه جمعیت در تفتان تنها ۹ نفر را شامل می‌شود که این واریانس جمعیت، هزینه‌های ارائه خدمات شرکت‌ها و ادارات خدمات‌رسان حاکمیتی را به‌ نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: تفتان کریدور تردد ۱۸ شهرستان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و ضرورت دارد تا با نگاهی ویژه در حوزه ارتقای محورهای مواصلاتی و حضور محسوس و نامحسوس پلیس در شریان‌های جاده‌ای، آمار مرگ‌ و میرهای ناشی از تصادفات جاده‌ای را به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات شهرستان بکاهیم.

فرماندار تفتان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تازه‌ تأسیس بودن این شهرستان در تقسیمات سیاسی، ضرورت تسریع و راه‌اندازی دوایر و ادارات دولتی به منظور ارائه خدمات به مردم و کاهش ترددهای جاده‌ای به خاش به نحو مؤثری مدنظر بوده و اقدامات مهمی نیز در این راستا درحال اجراست.

او  بر ضرورت تحقق عدالت و برخورداری اهالی تفتان در خصوص حامل‌های انرژی و آرد و نان تاکید کرد و افزود: با ارتقای مشارکت میان سازمانی نهادهای متولی و اجرای پروژه‌های محرومیت‌ زدایی می‌توان رضایت اجتماعی و عمومی مردم را نهادینه کرد و در این راستا مقرر است تا انتهای سالجاری حداقل ۶ اداره اجرایی جدید در این شهرستان مستقر شود.

سرپرست مدیریت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با رویکرد کاهش شکل‌گیری پرونده‌های واصله به محاکم قضایی تأکید کرد و گفت: در مقطع حاضر و با توجه به معضلات معیشتی و تحریم‌های ظالمانه، کوتاهی و اهمال در انجام وظایف محوله از هیچ‌یک از ساختارهای حاکمیتی قابل پذیرش نیست.

غلامرضا باغ شیرین ادامه داد: ضرورت دارد تا با در نظر گرفتن پنج اصل مدیریت عمومی، حاکمیت قانون، انسجام و درست‌کاری، شفافیت و پیشگیری از فساد و مسوولیت‌ پذیری مضاعف، سیاست‌های پیشگیری از جرائم و تخلفات احتمالی مدیران و مقامات دستگاه‌های حاکمیتی را مدنظر قرار دهیم.

او  خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در راستای حفظ حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین در مقطع حاضر رعایت قانون و اجتناب از هرگونه رفتارهای ناقض قانون اعم از فعل یا ترک فعل مدیران را ذیل فرامین ریاست قوه قضاییه در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.