سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیراطلاعات در کرمان؛

حاج قاسم از مرگ هراسی نداشت

وزیراطلاعات گفت:حاج قاسم بدون ترس از مرگ اهداف حق طلبانه را در عراق وسوریه رادنبال می کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیراطلاعات در مراسم یادبود درگذشتگان مراسم تشییع حاج قاسم که درمصلی کرمان با حضور فرزندان وبرادر حاج قاسم وجمعی از مسئولان وخانواده شهدای تشییع حاج قاسم همراه بود ، گفت:مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب فراموش نشدنی و مکتبی پویا و زنده است.
او افزود: خداوند متعال ما انسان‌ها را به گونه‌ای آفریده که جاودانه گرا هستیم و ازهر چیزی که باعث شود مارا نابود کند گریزان هستیم و فرار می‌کنیم.

او بااشاره به چرایی مرگ گفت: بستگی به نوع نگاه ما به مرگ و اینکه چه دیدگاهی به مرگ داشته باشیم مرگ برای ما متفاوت است ، ولی ازدست مرگ نمی‌توانیم فرار کنیم، چون یک جستجوگر سمج و پیگیر است.

علوی تصریح کرد:انسان بامسیله مرگ دچار بحران می‌شود و اگر انسان مرگ را به عنوان نابودی بداند بحران‌های فرد را بیشتر می‌کند.

او تاکید کرد:اسلام برای اینکه انسان‌ها را ازحالت بردگی نجات دهد و روح آزادی را درانسان بدمد و نگاه انسان را به مرگ تغییر دهد شهادت را تعریف کرده است.

حجت الاسلام علوی بیان کرد: رفتن انسان ازاین دنیا به معنای نابود شدن نیست و خداوند می‌فرماید ماانسان‌ها برای بقا و جاودانگی آفریده شده ایم، اما ظرف ماندگاری ما و زندگی دراین دنیا یک مرحله از وجود مااست و بامرگ پرونده وجود مابسته نمی‌شود و این دنیا یک آزمون است و جاودانگی بعد از مرگ است و ماازیک خانه به خانه دیگر یعنی آخرت جابه جا می‌شویم.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: وقتی نگاه انسان به مرگ به عنوان ازبین رفتن نیست و فقط مرحله جابه جایی است گفت: مرگ مارا ازبین نمی‌برد و عامل ماندگاری و جاودانگی است ، در واقع وقتی انسان ازمرگ نترسید دیکتاتور‌ها خلع سلاح می‌شوند.

او بااشاره به اینکه دیکتاتور‌ها ازمرگ می‌ترسند بیان داشت: انسانی که مرگ را پایان کار نداند ازتهدید کردن با مرگ هم نمی‌ترسد و مرگ در زندگی ذلیلانه می‌داند و زنده بودن در مرگ شرافتمدانه است.

علوی تصریح کرد:حاج قاسم سلیمانی از مرگ نمی‌ترسید و خطر مرگ کوچکترین ترسی در وجودش ایجاد نکرد و کار‌های خود را درجبهه‌های حق علیه باطل و در سوریه عراق انجام می‌داد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.