سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش کلاهبرداری به روش پانزی در خراسان رضوی

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت:ده‌ها میلیارد ریال در بازه زمانی کوتاه به روش پانزی در حوزه ارز رمز‌ها کلاهبرداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: پس از افزایش نسبتاً قابل توجه قیمت ارز رمز‌ها به ویژه بیت کوین کلاهبرداران با روش‌های متعددی در کمین افراد زود باور نشسته و با پهن کردن دام‌های خود سرمایه‌های افراد را به یغما می‌برند.
 
او افزود: قربانیان این کلاهبرداری که غالباً تطمیع دریافت سود‌های چند صد درصدی به ازای سرمایه گزاری ارز رمز‌ها بدون پرداخت کمترین مالیاتی می‌شوند اکنون در پلیس فتا به دنبال راه چاره‌ای برای بازگرداندن سرمایه اصلی خود هستند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی ادامه داد: کلاهبرداران افراد پیگیر کننده اخبار حوزه ارز رمز‌ها را شناسایی می‌کنند، پیشنهادات مالی داده و با کپی برداری از شرکت‌های معتبرفعال درحوزه ارز رمز‌ها از قربانی می‌خواهند با خرید ارز رمز و انتقال کیف پول دیجیتالی خود به آدرس اعلام شده در دوره زمانی کوتاهی، سود بالای سیصد درصدی را دریافت کنند و در ازای معرفی افراد دیگر نیز پورسانت دریافت کنند همین پیشنهاد موجب شده تا قربانیان به طمع دریافت سود بالا سرمایه خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید


سرهنگ جهانشیری بیان کرد: طی ده ماهه نخست امسال بویژه طی یک ماه اخیرشیب جرایم به سمت ارز رمز‌ها و کلاهبرداری پانزی خیز برداشته و جای پرونده‌های فیشینگ و رمز دوم را گرفته است.

او با اشاره به نکته ظریفی از این نوع کلاهبرداری تصریح کرد: متاسفانه قربانیان طرح‌های پانزی پس از یک یا دو دوره دریافت سود پول و جلب اعتمادشان به سایت مربوطه به طمع دریافت سود بیشتر اقدام به سرمایه گذاری با ارقام بالا کرده و همین حس ولع دریافت سود بیشتر در ابعاد روانی موجب وسوسه سرمایه گذاری بیشتر خواهد بود و بدین ترتیب آخرین مرحله از کلاهبرداری یا همان مسدود شدن سایت است اتفاق می‌افتد و کلاهبرداران که مشخص نیست در کدام نقطه جغرافیایی درحال کلاهبرداری هستند به هدف خود می‌رسند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: با توجه به ویژگی‌های ذاتی فضای سایبری و نبود مرز جغرافیایی کلاهبرداران در هر نقطه ازکره زمین قادر به رسیدن به مطامع شوم خود هستند بنابراین علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و قبل از اینکه سرمایه‌های شهروندان و کاربران فضای سایبری از سوی برخی سودجویان فضای سایبری به تاراج برود به تمام پیشنهادات دریافتی در فضای سایبری با دیده تردید نگریسته و تا قبل از اطمینان و آگاهی لازم در حوزه ارز رمز‌ها اقدام به سرمایه گزاری کنند.

سرهنگ جهانشیری اظهار کرد: پلیس فتا از همه کاربران می‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی موارد مشکوک را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.