سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار برهم صالح درباره تلاش‌ها برای ایجاد درگیری داخلی در عراق

رئیس‌جمهور عراق در سخنانی با اعلام اینکه افرادی در پی ایجاد درگیری داخلی در این کشور هستند، بر لزوم خویشتنداری مردم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (سه‌شنبه) در همایشی که از سوی الحشدالشعبی برای گرامیداشت فرماندهان مقاومت و پیروزی برگزار شده بود، سخنرانی کرد.

او اعلام کرد: هم اکنون در شرایط بسیار پیچیده‌ای زندگی می کنیم که نیازمند خویشتنداری و اجازه ندادن به هیچ فردی برای بازی با توانایی و سرنوشت کشور است.

برهم صالح افزود: اوضاع کشور تنها در صورتی با ثبات و درست خواهد شد که مردم بدون اینکه از توصیه یا دخالت خارجی استفاده کنند، آقای خود باشند و روی پای خود بایستند.

او اعلام کرد: کسانی هستند که می خواهند کشور را به درگیری های داخلی بکشانند و باعث خونریزی، تضعیف و تهدید موجودیت و اقتدار عراق شوند.

رئیس جمهور عراق در این سخنرانی تأکید کرد: عراق نیازمند قرارداد سیاسی تازه ای است که به ملت امکان ساخت دولتی با استقلال و حاکمیت ارضی کامل را بدهد و اشتباهات متراکم را برطرف کند و افزود که این همه بدون اصلاحات و رفع مواضع اختلال با هدف بهبود وضعیت مردم عراق و تأمین معیشت کریمانه برای ایشان ممکن نیست.

او گفت: استقلال و تمامیت ارضی کامل عراق تصمیمی است که لازمه تحقق آن مبنا قرار گرفتن دولت و قانون اساسی است و تبدیل کشور به رکنی اساسی در نظام منطقه ای است. نمی توان پذیرفت که کشور عرصه نزاع دیگران یا مبدأ تعرض به دیگر کشورها باشد.

برهم صالح اعلام کرد که عراق در برابر چالش های سخت و حوادث مهمی است که از همه مهم تر انتخابات پیش از موعدی است که باید به دور از تقلب و به بازی گرفتن اراده ملت اجرا شود و آغازگر اصلاحات و تقویت دستگاه امنیتی و برخورد با سلاح بی ضابطه باشد.

رئیس جمهور عراق در پایان ضمن تقدیر از نیروهای عراقی، تاکید کرد که ملت عراق دربرابر سیاه ترین حمله تروریستی با فداکاری و ایستادگی نیروهایشان اعم از ارتش، پیشمرگه ،الحشد الشعبی، حشد عشایری، دستگاه مبارزه با تروریسم و نیروهای داخلی موفق از میدان بیرون آمد و به یمن فتوای جهادی آیت الله سیستانی که نقش معنوی مهمی در تحقق پیروزی داشت به پیروزی دست یافت.

حاضران در این همایش در ابتدای حضور برهم صالح در جایگاه سخنران شعارهای ضد آمریکایی سر دادند و نه به آمریکا و مرگ بر دست نشاندگان آمریکا گفتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.