سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابداع خلاقانه طراح ایرانی برای حفاظت از پنگوئن های قطبی

یک معمار و طراحی ایرانی برای حفاظت از پنگوئن های قطبی پناهگاه های خلاقانه ای را طراحی کرد که در خشکی و دریا قابل استفاده هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک معمار ایرانی به تازگی تصاویری را از طراحی جدید خود منتشر کرده که برای بسیاری از کاربران و تحلیلگران شگفتی آفرین بوده است. این طرح مفهومی نمایانگر یک سیستم دو قسمتی مانند خانه‌ اسکیمو‌ها است که به پنگوئن‌ها اجازه می‌دهد در زمان مورد نیاز درون آن‌ها پناه ببرند.

در بخش بالایی پنگوئن‌ها می‌توانند از فضای مناسبی برای استراحت و تخم‌گذاری استفاده کنند. بخش پایینی این زیستگاه‌های مصنوعی نیز مانند یک اسفنج طراحی شده تا میزان آب مورد نظر را در خود جای دهد و جلوی تکان خوردن شدید پناهگاه را بگیرد. این پناهگاه‌ها همچنین با استفاده از قدرت موج‌ها و فرآیند الکتریکی برای محیط اطراف خود سرما ایجاد می‌کنند تا از آب شدن یخ‌ها جلوگیری کنند.

این پروژه که سیستم محافظت از پنگوئن‌ها نام دارد توسط سجاد نویدی توسعه داده شده و فعلا در مرحله طراحی مفهومی قرار دارد. این معمار ایرانی امیدوار است بتواند با پروژه خود پنگوئن‌ها را از خطر آب شدن یخ‌ها نجات دهد. گفتنی است؛ سیستم مذکور می‌تواند دمای آب را تا منفی ۵۰ درجه سانتی‌گراد نگه دارد و باعث کاهش سرعت آب شدن یخ‌ها و گرمای زمین شود. در صورت اجرایی شدن این ایده می‌توان امیدوار بود که یخ‌های قطبی پس از چند سال به حالت مناسب خود بازگردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
خلاقیتتو واسه هموطنهات خرج کن.
منم
۱۰:۳۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
انگار بالاخره یه نفر به حیوانات در معرض خطر اهمیت داد...
مهرداد
۰۹:۰۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
اگه این طرح باعث جلوگیری از اب شدن یخها میشه واقعا خیلی عالیه
حکمت
۲۲:۵۳ ۱۹ دی ۱۳۹۹
فرصت خوبی برای خرس قطبیست تا داخل برودوهمه را بخورد
یک ایرانی
۱۹:۱۷ ۱۹ دی ۱۳۹۹
کدوم ابتکار یا خلاقیت؟فک کنم کارتون های دوره بچگیشو به یادش اورده خواسته به کارتون دوره بچگیش یه هنی بگه ... در ضمن مگه پنگوئن ها دست اموز هستن که هرکی هرجر خواست بخواد اونارو درجایی ساکن کنه نکنه اصلا از امار پنگونها ایشون مطلع هستن که چه تعداد از پنگوئن از سرما تلف میشن که بعد ایشون به مخش بزنه که برااونا تو قطب خونه سازی بکنن .یکم خودتو جمع و جور کنید گند زدید به هرچی خلاقیت
خسرو
۱۹:۰۹ ۱۹ دی ۱۳۹۹
میخواهند این بیچاره ها را هم مستاجر کنند و اجاره نشین باشند
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۷ دی ۱۳۹۹
فكر نكنم پنگوئنا حاضر بشن برن تو يه فضاي بسته
اينكار با طبيعتشون كه زندگي تو فضاي بازه تضاد داره