سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه آلوده به نفت در میانکوه اردل پاکسازی شد

بخشدار میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات پاکسازی آلاینده‌های نفتی جاری در سطح زمین در منطقه میانکوه به پایان رسیده است، اما همچنان چالش خاک آلوده و قیر‌های چسبیده به سنگ‌ها در منطقه پابرجاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهبازی بخشدار میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: عملیات پاکسازی آلاینده‌های نفتی جاری در سطح زمین در منطقه میانکوه به پایان رسیده است، اما همچنان چالش خاک آلوده و قیر‌های چسبیده به سنگ‌ها در منطقه پابرجاست.

او افزود: با تجهیز ۱۲ کامیون نفت‌کش و تعداد قابل توجهی کارگر پس از حدود ۲۰ روز تلاش، عملیات پاکسازی نفت‌های جاری در سطح زمین به طول ۶ کیلومتر انجام شد.


بیشتر بخوانید


شهبازی اضافه کرد: با این وجود در برخی مناطق سخت‌گذر و کوهستانی بخشی از نفت به درون خاک نفوذ کرده و آلاینده‌ها به شکل قیر به سنگ‌های در طول مسیر چسبیده است.

او ادامه داد: اگرچه بخشی از خاک‌های آلوده منطقه نیز خاکبرداری شده است، اما از آنجا که نفت به درون لایه‌های خاک نفوذ کرده، پاکسازی آن به راحتی صورت نمی‌گیرد و تبعات آن در بلندمدت خود را نشان می‌دهد.

شهبازی گفت: برای پاکسازی قیر چسبیده به سنگ‌ها منتظر هستیم تا با بارش باران این قیر‌ها شسته شده و در پایین دست با کامیون‌های نفت‌کش جمع‌آوری شود.

او با بیان اینکه هنوز منابع آب شرب منطقه میانکوه آلوده به نفت نشده است، افزود: این در حالی است که آزمایش‌های جدیدی که از چشمه سرخون انجام شده نشان می‌دهد آلودگی نفتی در این چشمه افزایش یافته و نفوذ نفت در خاک و سفره‌های آب زیرزمینی به تدریج خود را نشان می‌دهد.

شهبازی رسیدگی به مشکلات و خسارت‌های وارد شده به مردم منطقه را خواستار شد و گفت: برخی مردم عنوان می‌کند که با حادثه آتش‌سوزی و دود ناشی از آن تعدادی از دام‌های آن‌ها تلف شده است و کارشناسان دامپزشکی در حال بررسی موضوع هستند، با این وجود انتظار می‌رود رسیدگی به این امور سریع‌تر انجام گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.