سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای ۴۵ هزار نفر به کرونا در کالیفرنیا تنها در یک شبانه‌روز

اوضاع شیوع بیماری کرونا در ایالت کالیفرنیای آمریکا به حدی وخیم است که تنها در ۲۴ ساعت بیش از ۴۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، ایالت کالیفرنیا در آمریکا به یکی از کانون‌های اصلی شیوع بیماری کووید-۱۹ تبدیل شده است. وضع این ایالت اصلاً خوب نیست و فقط در بیست و چهار ساعت گذشته، بیش از چهل و پنج هزار مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید-۱۹  ثبت شد.

سی ان ان افزود: با توجه به اینکه ایام تعطیلات سال نو و آخر هفته‌ی پس از آن را در این ایالت پشت سر گذاشته ایم، پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده شمار افراد مبتلا به این بیماری در ایالت کالیفرنیا به مراتب بیشتر شود. نه تنها مشکل تجهیزات بیمارستانی در این ایالت به چالش جدی تبدیل شده است، بلکه موضوع نیروی انسانی نیز چالشی جدی است به طوری که بیمارستان‌ها با کمبود جدی پزشک و بیمارستان مواجه هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شدت گسترش بیماری کووید-۱۹ در ایالت کالیفرنیای در آمریکا، مسئولان این ایالت را با مشکلی جدی مواجه کرده است. کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌های این ایالت به صورت جدی حس می‌شود. این مشکل به حدی شدید است که نیرو‌های گارد ملی ایالتی وارد عمل شده اند. از این نیرو‌ها برای کمک به سردخانه‌هایی استفاده می‌شود که شمار اجساد در آنجا آنقدر زیاد است که نیرو‌های شاغل در مراکز درمانی قادر به رسیدگی به امور آن‌ها نیستند و به همین علت نیرو‌های گارد ملی برای کمک وارد عمل شده اند.

سی ان ان افزود: نظامیان نیروی هوایی نیز برای این منظور در ایالت کالیفرنیا به کمک شتافته اند. در منطقه‌ی لس انجلس در این ایالت، سپاه مهندسان (که یک نیروی فنی و عمرانی نظامی) است در حال ارزیابی وضعیت بیمارستان‌های این منطقه است. برخی از ایالت‌های این منطقه از نظر تامین اکسیژن نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

این نیرو‌ها در حال تبدیل کردن دفاتر اداری و فضا‌هایی مثل اتاق جلسات و امثال آن به محل‌هایی هستند که بتوان بیماران را در آنجا پذیرش کرد. پزشکان این ایالت و این منطقه هشدار داده اند که ماه دسامبر از نظر شیوع کرونا، بدترین ماه تاکنون بود، اما ماه ژانویه به مراتب بدتر خواهد بود. نگاهی به روند فوتی‌های این ایالت نشان می‌دهد که در هفته‌های آینده احتمالا این ارقام بسیار بیشتر خواهد شد.

در شهر لس آنجلس آمریکا، هر شش ثانیه یک نفر کرونا می‌گیرد
اریک گارستی، شهردار لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا در این باره به شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: در هر شش ثانیه، یک نفر در لس آنجلس به کرونا مبتلا می‌شود. این منطقه بزرگترین بخش از این نوع در آمریکاست که ده میلیون جمعیت دارد. پیام من خطاب به همه مردم این منطقه آن است که این بیماری نه تنها ممکن است گریبانگیر یکی از افرادی شود که شما او را دوست دارید، بلکه ممکن است سراغ خودتان هم بیاید. پس هرکاری که ما انجام دهیم به نجات جان افراد یا گرفتن جان افراد منجر خواهد شد پس انتخاب با خودمان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.