سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام نزدیک به ۱۶۵۰ مورد سرقت تجهیزات آب و فاضلاب در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از انجام نزدیک به ۱۶۵۰ مورد سرقت تجهیزات آب و فاضلاب در استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت : برای مقابله با این موضوع نیازمند همکاری مردم هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قابل توجه سرقت تجهیزات آب و فاضلاب، گفت : این سرقت‌ها ما را با مشکلات جدی مواجه کرده و هزینه‌ها زیادی را به شرکت آب و فاضلاب تحمیل می‌کند.

او دریچه منهول فاضلاب را یکی از مواردی دانست که بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرد و گفت : در گذشته این درپوش‌ها از جنس چدن بود و برای اینکه سرقت آن کمتر شود از کامپوزیت استفاده کردیم که بی فایده بود. اکنون نیز دریچه‌ها عمدتا از جنس بتنی است، اما برای استحکام لایه ظریف فلزی در آن به کار رفته که برای همین فلزات به سرقت می‌رود که شاید ارزش فروش آن برای سارقان کمتر از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: سرقت سایر تجهیزات ما مانند شیرآلات، تابلو برق و... نیز رخ می‌دهد و حتی در روستا‌ها نیز به شدت با این مشکل مواجهیم.

کاکاوند با بیان اینکه در مواردی حتی بعد از دو ساعت تجهیزات جایگزین شده دوباره به سرقت رفته، افزود: این سرقت‌ها علاوه بر بار مالی زیادی که برای آب و فاضلاب دارد، پیامد‌های متعددی را ایجاد می‌کند.

او خطر سقوط افراد و یا دوچرخه در منهول‌هایی که درپوش آن‌ها به سرقت رفته را جدی دانست و ادامه داد: شکایات متعددی از آسیب رسیدن به خودرو‌های مردم به دلیل وارد شدن در دست‌انداز این منهول‌های بدون درپوش داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه منهول‌های بدون درپوش محلی برای ورود انوع زباله، شاخه و برگ درخت و ... به شبکه است که نتیجه آن را در پس زدگی فاضلاب منازل می‌بینیم، ادامه داد: در موارد دیگر که سایر تجهیزات مانند تابلو برق، شیر آلات و... سرقت می‌شود، با قطعی آب خصوصا در روستا‌ها نیز مواجه می‌شویم.

کاکاوند همکاری پلیس و خصوصا مردم برای کاهش موارد سرقت را ضروری دانست و گفت: در برخی موارد سارقین خود را مامور شرکت آب و فاضلاب معرفی می‌کنند که توقع داریم مردم حتما در صورت مشاهده موارد اینچنینی ما را در جریان بگذارند.

او از در نظر گرفتن سیستم پایش تصویری و حفاظ و حائل برای برخی تجهیزات خبر داد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.