سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

همراهی همراهان حاج قاسم برای مهار کرونا/ شهادت سردار سلیمانی باعث بی آبرویی تروریست‌ها شد

نمکی گفت: همراهی همراهان حاج قاسم با مدافعان سلامت سبب شد در ۴۰روز، مرگ‌ها به یک سوم و بستری‌ها به ۳۰درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در آیین گردهمایی مدافعان سلامت که با حضور مسئولان استان و خانواده‌های سرداران شهید سلیمانی و پورجعفری در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان در حال برگزاری است، گفت: مراسم هویزه بودم که خبر شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را شنیدم و ناتمام برای آیین تشییع به کرمان آمدم، آنچه مرا تحت تاثیر قرار داد، افرادی بودند که در ازدحام جمعیت گرفتار شده بودند و در حقیقت، در بازدید از این بیماران در بیمارستان، متوجه عشق و مهر بی اندازه آن‌ها به سردار شدم.

او با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با شهادتش در راه حق، رستگار شد و به معشوقش پیوست، افزود: حضرت زینب (س) نیز در کربلا در اوج سختی و آزار و اذیت‌هایی که از سوی ظالمان به وی تحمیل شده بود، فرمودند: "ما رایت الا جمیلا" یا حضرت علی (ع) فرمودند: "فزت و رب الکعبه"

نمکی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی به بی آبرویی تروریست‌های بین المللی منجر شد و آن‌ها را که فکر می‌کردند، با شهادت وی، پیروزی به دست می‌آورند، رسوا کرد، از سوی دیگر این موضوع وحدت جبهه اسلامی را بیشتر کرد.

او به وجه اشتراک خود با سردار اشاره کرد و بیان داشت: همانند سردار که به عنوان مدافع حرم دوستانش را از دست داد، من هم در بین مدافعین سلامت، داغ سرباز و سرداران دیده ام و داغدارم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بزرگ‌ترین خصیصه سردار سلیمانی را عاشق بودن عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین ویژگی وی نیز دارا بودن روح بلند و عارفانه بود، دلی سرشار از محبت و سوز و گداز، دلی داغدار برای تهیدست‌ترین افراد و سینه اش را برای عشق الهی آماده کرده بود.

نمکی افزود: شهید قاسم سلیمانی معلق در فضای الهی، آرام و بیقرار بود، در حقیقت آرام با یاد خدا و بیقرار برای پیوستن به خدا و همواره درونش طوفانی برای کار و تلاش بود.

او تصریح کرد: ناب‌ترین ویژگی سردار سلیمانی فروتنی، مردم دوستی و بی اعتنایی وی به دنیا بود.

نمکی بیان داشت: سردار همیشه می‌گفت:" بعضی‌ها از درون من خبر ندارند، می‌گویند، می‌زند که رییس جمهور شود، این در حالیست که من می‌زنم که شهید شوم و هر دفعه می‌روم که برنگردم. "

او صبوری، مردم دوستی و نوعدوستی را از ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: هرگز سیاست زدگی نداشت، بلکه همواره زیر خیمه ولایت و عمود آن رهبری بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در نظام سلامت، طرحی که با نام این شهید والامقام مزین شد، افتخار زیادی آفرید.

نمکی تصریح کرد: وقتی کرونا آمد، ما در اوج تحریم بودیم، دشمن همه راه‌ها را بسته بود و ما هیچ چیزی از فرودگاه نمی‌توانستیم بیاوریم.

او بیان داشت: طی ۵۵ روز پیک اول کرونا را مهار کردیم که مرگ‌ها به زیر ۳۰ تا ۴۰ نفر رسید و در ۵۵ روز بعد، از وارد کننده ماسک، گان و ... به تولیدکننده تبدیل شدیم.

نمکی گفت: وقتی به کشور‌هایی که ما را تحریم می‌کردند، کرونا رسید، آنجا بود که عظمت جمهوری اسلامی مشخص شد.

او افزود: پیش بینی شده بود، مرگ‌ها در ایران به هزار و ۲۰۰ نفر در روز برسد، پس با تجربه‌ای که در بسیج داشتیم، با دوستان بسیجی طراحی کردیم و دیدیم زیباترین اسم، اسمِ شهید حاج قاسم سلیمانی است و از آنجایی که اسمی که مطرح کردیم، عزیز اهل بیت بود، پس اتفاق بزرگی افتاد.

نمکی تصریح کرد: مرگ‌ها در دنیا طبق پیش بینی‌ها جلو می‌رفت، گرچه ما راضی به مرگ و میر در سایر کشور‌ها نیستیم، ولی در آمریکا میزان مرگ‌ها در روز از ۳ هزار تا رد شد و کشور‌های دیگر هم مرگ‌ها زیاد شدند و به حدود روزانه هزار نفر رسید، این در حالیست که مرگ‌ها در این ایران به یک سوم رسید و بستری‌ها به حدود ۳۰ درصد کاهش یافت.

او بیان داشت: افرادی که در این مسئله مردد هستند، بروند تخت‌های خالی ما را ببینید، همراهی همراهان حاج قاسم با مدافعان سلامت چه کرد که طی ۴۰ روز به این دستاورد بزرگ رسیدیم.

وزیر بهداشت گفت: ما در مبارزه با کرونا از شیوه حاج قاسم که خانه به خانه دنبال داعش بود، بهره بردیم و خانه به خانه دنبال ویروس کرونا بودیم.

نمکی افزود: ما به همت ارگان‌های مختلف یک صدا توانستیم حماسه عظیم ملی را خلق کنیم و این دستاورد بر رهبر که همیشه همراه ما بود و همه مردم مبارک باشد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.