سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف گاز استان همدان در مرز هشدار

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مصرف گاز در استان همدان به مرز هشدار نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان فیاض مدیرعامل شرکت گاز استان همدان،گفت: در شبانه روز گذشته مصرف گاز در این استان به بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب رسید که این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد بیشتر شده است.

او بیان کرد: مصرف گاز در شهر همدان هم با ۳۱ درصد افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل در این روز به مرز هشدار رسیده است که نیازمند مدیریت و رعایت مصرف هستیم.

روستایی مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان همدان هم گفت: با توجه به ضرورت استفاده واحد‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی وکشاورزی سوخت دوم برای این صنایع تامین شده است.

هم اکنون ۱۰۰ درصد از جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد از جمعیت روستایی شامل ۶۴۳ هزار و ۶۰۶ خانوار در استان همدان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

نکاتی برای صرفه جویی مصرف گاز:
۱ - استفاده از پرده‌های ضخیم و بلند اتلاف حرارت از منزل شما را کاهش می‌دهد.

۲- سعی کنید از شومینه استفاده نکنید. در صورت عدم استفاده از شومینه پوشاندن درب شومینه بسیار کمک کننده است. این کار اثر دودکشی شومینه را شدیداً مهار میکند.
۳- استفاده از بخاری‌های با بازده بالا، استاندارد، دارای برچسب انرژی با رده‌های بالا را در دستور کار قرار دهید. ضمناً تمام نکات ایمنی را درباره بخاری رعایت کنید.
۴- خروجی کانال‌های کولر را از داخل با پوشش‌های به حدکافی ضخیم بپوشانید.
۵- در صورت استفاده از شوفاژ استفاده از شیر‌های ترموستاتیک استفاده کنید.
۶-اصولاً نباید خانه را آنقدر گرم کنید که مجبور شوید پنجره‌ها را باز کنید.
۷- در آشپزی سعی کنید که ظروف بزرگ را روی شعله‌های بزرگ و ظروف کوچک را روی شعله‌های کوچک بگذارید.
۸- وقتی آب جوش میاید برای ادامه جوش آن می‌توان شعله را تا حد زیادی کم کرد. زیرا بالا بودن شعله کمکی به ادامهی روند آشپزی یا پخت نمی‌کند.
۹- درز همه پنجره‌ها را با درز گیر بپوشانید. البته توجه داشته باشید، در صورتی که از بخاری گازی استفاده می‌نمایید و یا پکیج شما از هوای داخل منزل استفاده می‌نماید و دودکش دو جداره ندارد، باید حتماً قسمتی از درز‌ها را برای تأمین هوای تازه باز بگذارید.

۱۰. عادت کنید به جای استفاده از لباس‌های تابستانی در منزل و بالا نگه داشتن دمای محیط، از لباس‌های گرمتر استفاده نمائید و دما را بین ۱۸ تا ۲۲ درجه‌ی سانتی گراد نگه دارید.

۱۱. در صورت پخت و پز و استفاده از اتو و دیگر لوازمی که به صورت عادی گرمازا هستند حرارت تولیدی از شوفاژ و بخاری را کاهش دهید، حرارت حرارت است، مستقل از منبع آن.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.