سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صابر قدیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

راه ورود ترانه سرایان به موسیقی سخت‌تر از گذشته شده است

قدیمی، شاعر طنز پرداز معتقد است، راه ورود به موسیقی برای ترانه سرایان جوان نسبت به قبل سخت‌تر شده است.

صابر قدیمی، شاعر و ترانه سرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ترانه سرا‌های جوانی که اثرخوب تولید می‌کنند و می‌خواهند به بازار ترانه وارد شوند، گفت: باید ترانه سرایان جوان با آهنگسازان و خوانندگان جوان در زمینه تولید قطعه موسیقی همکاری و پس از آن آثار تولید شده را در فضای مجازی منتشر کنند. اینگونه مخاطب با آن ها بیشتر آشنا می شود. در شرایط کنونی موسیقی، ورود ترانه سرایان به بازار ترانه و هنر اول نسبت به گذشته سخت‌تر شده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: ترانه سرایان جوان در ابتدای کارشان نباید این توقع را داشته باشند که با نام های بزرگ عرصه موسیقی همکاری کنند؛ چراکه برای این دسته از افراد عرصه موسیقی ترانه های زیادی ارسال می شود. همین امر سبب می شود، حتی اگر ترانه خوبی سروده باشند، اثرشان در بین سیل آثار ارسالی به نام های بزرگ موسیقی دیده نشود. ترانه سرایان جوان پس از اینکه اثرشان به حدی رسید که بتوان به آن ترانه گفت به بازار موسیقی وارد شوند و پیش از رسیدن به این مرحله از ورود به عرصه موسیقی پرهیز کنند.

این ترانه سرا ادامه داد:  وقتی ترانه یک ترانه سرای جوان به حدی برسد که قابلیت اجرا داشته باشد، در بین اهالی موسیقی دیده می شود و آن ها دنبال این هستند که با آن ترانه سرای جوان همکاری کنند. برای رسیدن به این مرحله، علاوه بر نقد ترانه شان، فنون ترانه سرایی را بیاموزند. در کنارش اثرشان را برای خواننده های مختلف ارسال کنند.

این ترانه سرا بیان کرد: برخی ترانه سرایان جوان اثرشان را برای خواننده ها ارسال ‌نمی‌کنند،چون می ترسند در این بین ترانه شان دزدیده شود.هنرمند نباید به این مسائل توجه کند و باید مانند چشمه ای باشد،بتواند ترانه های خوب بنویسد.گاهی دیدم خواننده ای ترانه ای با مضمون ترانه من خوانده است.این مسئله مرا ناراحت نمی کرد؛بلکه از اینکه اثرم در بین آثار دیگر دیده شده است،خوشحال می شدم.ترانه سرایان جوان می توانند،با پرهیز از داشتن حواشی و تسلط به ترانه سرایی در زمینه تولید قطعه های موسیقی فعالیت کنند.

قدیمی اظهار کرد: هرکسی مجبور می شود ترانه خوب را ببیند و از آن استفاده کند. برخی ترانه سرایان تنها به واسطه کیفیت بالای اثرشان بدون داشتن هیچ رابطه ای با خواننده ها همکاری می کنند. از سوی دیگر خوانندگان از اثر ترانه سرایی استفاده می کنند که جذابیت های لازم را برای مخاطب داشته باشد. درصورتی که ترانه ای چنین ویژگی ای داشته باشد، با استقبال خواننده روبه رو می شود و خواننده برای اثر بعدی با همان ترانه سرا همکاری می کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.