سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۸۹ زندانی در طرح پایش و غربالگری زندان‌های چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از آزادی ۸۹ زندانی در طرح پایش و غربالگری زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بنا به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در جهت اصلاح امور زندان و زندانیان گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است.

او افزود: طرح پایش و غربالگری زندان‌ها، یکی از اقدامات صورت گرفته در دوره تحول در حوزه ساماندهی امور زندانیان است. طرحی که گامی بسیار مهم در جهت نیل به سیاست‌های حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها محسوب می‌شود.

بهرامی اضافه کرد: در فرآیند اجرای طرح پایش و غربالگری زندان‌ها، رصد و کنترل مستمر در چرخه اصلاح و تربیت زندانیان و همچنین اشراف اطلاعاتی دقیق نسبت به وضعیت آن‌ها از حیث کمی و کیفی با تهیه و تنظیم فرم‌های اطلاعاتی در جریان است.

او ادامه داد: همچنین به موجب بخشنامه پایش وضعیت زندانیان، بیمارانی که توانایی تحمل حبس ندارند یا افرادی که در طول یک سال گذشته هیچ ملاقات کننده‌ای نداشتند یا افرادی که در مواعد قانونی در خصوص ادامه بازداشت‌شان تصمیم گیری نشده است و یا کسانی که مستحق برخورداری از از ارفاقات قانونی همچون آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و ... می‌باشند بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری واقع می‌شوند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در قالب طرح پایش و غربالگری زندان‌ها، ملاقات چهره به چهره قضات با زندانیان انجام می شود اظهار داشت: این طرح از آبان ماه سال گذشته در استان آغاز شد.

بهرامی اضافه کرد: در این مدت بیش از یک هزار و ۱۱۵ کاربرگ بررسی شد که زمینه آزادی ۸۹ نفر را در این استان فراهم کرد.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.