سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا:

با افشای فایل صوتی ترامپ، واشنگتن دیگر نمی‌تواند مروج دموکراسی در دیگر کشور‌ها باشد

ریچارد هاس معتقد است با افشای فایل صوتی جدید ترامپ، آمریکا نمی‌تواند از این پس مدعی ترویج دموکراسی در دیگر کشور‌ها باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، افشای فایل صوتی که از تلاش‌های پشت پرده رئیس جمهور فعلی آمریکا برای دستکاری نتیجه انتخابات سوم نوامبر به نفع خود حکایت دارد، با انتقادات بسیاری از سوی جامعه سیاسی آمریکا مواجهه شد.

ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در واکنش به رسانه‌ای شدن مکالمه دونالد ترامپ و مقام ایالتی جورجیا در توئیتر خود آورد که با گوش دادن به نوار کامل تماس دونالد ترامپ، آسیب پذیری دموکراسی آمریکایی در درازمدت غیر ممکن نیست.

این مقام آمریکایی درباره اینکه آمریکا بار دیگر بتواند در جا‌های دیگر مدعی ترویج دموکراسی شود ابراز تردید کرد.

بنا به فایل افشا شده از سوی روزنامه واشنگتن پست، ترامپ طی مکالمه‌ای تلفنی از مقامات ایالتی جورجیا برای یافتن آرا لازم برای تغییر نتیجه انتخابات سوم نوامبر در این ایالت درخواست می‌کند. ترامپ در این فایل صوتی می‌گوید: اگر فقط می‌توانستیم برخی از اعداد و ارقام را مورد بررسی قرار دهیم، فکر می‌کنم کاملا واضح است که ما برنده شدیم. ما با آراء قابل توجهی در جورجیا برنده شدیم.

افشای این فایل صوتی که به سرعت با انتقادات گسترده در آمریکا همراه شده، می‌تواند تبعات نگران کننده‌ای برای ترامپ در آستانه جلسه روز چهارشنبه سنا در تائید نتیجه انتخابات سوم نوامبر به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۹
رئیس شورای روابط خارجی آمریکا:
با افشای فایل صوتی ترامپ، واشنگتن دیگر نمیتواند مروج دموکراسی دردیگرکشور‌ها باشد
آمریکایی های بدبخت مگر خودتون فکر کنید که مروج دموکراسی دردیگر کشور‌ها هستید ولی دیگر کشور‌ها عاقل تراز شماهستند و روی پلید شمارا سالهاست که شناخته اند.دلم برای بدبخت سیاه پوستان می سوزد که تو کشور آمریکا زندگی نمی کنند بلکه گروگان گرفته شده اند...