سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هر دلنوشته‌ای در فضای مجازی شعر سپید نیست!

ملیحه پیران کاشانی، شاعر گفت: متاسفانه در فضای مجازی دلنوشته‌هایی می‌بینیم که نویسندگان آن نام این دلنوشته‌ها را شعر سپید می‌گذارند.

ملیحه پیران کاشانی، شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اثر جدیدش گفت: مجموعه شعر جدیدم با عنوان «پیش از مرثیه گندمزار» را برای انتشار آماده کردم. به دلیل اینکه ناشر کتاب قبلیم، همراهی‌های لازم را با من نداشت، تصمیم گرفتم مجموعه شعر جدیدم را به ناشر دیگری بسپارم. باوجود اینکه ناشران مختلفی به من در این زمینه پیشنهاد دادند، هنوز تصمیم قطعی در این خصوص نگرفتم.


بیشتر بخوانید


وی افزود: این مجموعه شعر بیشتر مضامین فرهنگی اجتماعی دارد و در آن کمتر به سراغ مضامین عاشقانه توجه کردم؛ چراکه این موضوعات کلیشه‌ای شده‌اند. در این اثر به مسائل و جنبه‌هایی از زندگی اجتماعی مردم توجه کردم که در ادبیات امروز کمتر به آن پرداخته شده است. سعی کردم این اثر نسبت به کار قبلیم کامل‌تر باشد.

این شاعر ادامه داد: شعر‌های مجموعه جدیدم در قالب سپید سروده شده است. سعی کردم برای سرودن شعر‌های این اثر بیش از گذشته قواعد شعر سپید را بررسی کنم که آنچه به مخاطب ارائه می‌شود، به معنای واقعی به این قالب شعری تعلق داشته باشد. یکی از استادانم به نام محسنی برای این کتاب مقدمه نوشت.

پیران کاشانی در پایان به انتقاد از برخی دلنوشته‌ها و عناوینی که برای آن در نظر می‌گیرند انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در فضای مجازی دلنوشته‌هایی می‌بینیم که به صورت مجزا منتشر می‌شوند و نام این دلنوشته‌ها را شعر سپید می‌گذارند؛ درحالی که به هر متنی، دلنوشته نمی‌گویند. این قالب شعری حرفی به آثاری تعلق می‌گیرد که حرفی برای گفتن دارد. متاسفانه با انتشار دلنوشته به نام شعر سپید در فضای مجازی این قالب شعری را تخریب می‌کنند. با استادانم در فضای مجازی برای اطلاع رسانی در زمینه شعر سپید واقعی و غلط های املایی رایج میان جوانان فعالیت تلاش ‌می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.