سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای ۹۹ کیسه خون همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها در تایباد

مسئول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون خراسان رضوی گفت: همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شهروندان شیعه و اهل سنت تایباد ظرف یک روز ۹۹ کیسه خون اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد شریف‌الحسینی مسئول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون خراسان رضوی بر ضرورت تداوم اهدای خون در شرایط شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تاکید کرد و گفت: ۱۵۵ نفر از شهروندان تایبادی به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با مراجعه به محل خون گیری در این شهر آمادگی خود را برای اهدای خون اعلام کرده و ۹۹ نفر از آن‌ها موفق به اهدای خون برای کمک به بیماران نیازمند شدند.

او افزود: خون اهدایی در تایباد برای پالایش و تبدیل به انواع پلاکت خونی به مشهد ارسال شده و سپس در اختیار واحد‌های درمانی قرار می‌گیرد.

مسئول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون خراسان رضوی ادامه داد: اگر محدودیت فنی برای گروه انتقال خون سیار نبود و پایگاه سیار، مدت زمان بیشتری در این شهرستان حضور می‌یافت، به طور مسلم تعداد بیشتری برای اهدای خون مراجعه می‌کردند.
شریف‌الحسینی بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون مراجعه اهدا کنندگان به مراکز انتقال خون خراسان رضوی نسبت به قبل از بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته است و در حال حاضر مراکز درمانی استان به تمامی گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز شدیدی دارند.

او همچنین بر رعایت دستور العمل های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی تاکید و تصریح کرد: بر این اساس جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد لذا شهروندان با اطمینان خاطر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام//م.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.