سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان همدان توزیع شد

مسئول قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه ناحیه همدان گفت: در چهارمین مرحله از رزمایش کمک‌های مؤمنانه ۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان همدان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کریم مطهری مسئول قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه ناحیه همدان در چهارمین مرحله از رزمایش کمک‌های مؤمنانه که به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سالن ورزشی سپاه ناحیه همدان برگزار و ۳۰۰۰ بسته  بین نیازمندان توزیع شد، گفت: در وجود شهید سلیمانی عشق به ولایت، عشق به مردم کشور خود و عشق به مستضعفان جهان موج می‌زد.

او افزود: نقل است به حاج قاسم سلیمانی پیشنهاد داده بودند که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، اما ایشان گفته بود «من سرباز ولایت هستم و آن را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌کنم»، در وصیت نامه اش هم نگاه کنید نوشته «بر روی سنگ قبرم تنها کلمه سرباز نگاشته شود».

مسئول قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه ناحیه همدان ادامه داد: او عاشق مردم بود و در هر جایی که مشکلی برای آن‌ها پیش می‌آمد سریع به آنجا می‌شتافت و نمونه اش سیل اخیر خوزستان بود همچنین عاشق مستضعفان و مظلومان جهان بود و آن را نیز همه به وضوح دیده بودند که چگونه در اواخر عمرش سختی‌ها را به جان خریده بود و در کشور‌های مختلف جانفشانی می‌کرد.

مطهری اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی در کنار عطوفت و مهربانی که با مردم مستضعف داشت،  نسبت به کفار و استکبار جهانی نیزتنفر داشت و همچون یک دژ مستحکم در مقابل آن‌ها ایستاده بود و مصداق بارز آیه «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بود بنابراین آن‌ها نیز همیشه درصدد به شهادت رساندنش بودند که بالاخره نیز توانستند.

او در ادامه گفت: در این رزمایش که به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی انجام می‌شود، ۷۵۰ بسته ازسوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ۸۰۰۰ بسته نیز توسط سپاه اهداء شده و ما برای اینکه بسته‌ها غنی‌تر شوند این‌ها را به ۱۰۰۰ بسته تقلیل داده ایم و همچنین توسط پایگاه‌های بسیج ۲۰۰۰ بسته تهیه شده و در مجموع ۳۰۰۰ بسته در این ایام بین نیازمندان توزیع شد.

مسئول قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) همدان از اقدامات دیگر قرارگاه به ذبح ۲۲۵ قربانی به اضافه توزیع ۷ هزار و ۶۰۰  بسته گوشت، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و  تهیه ۷۰ سری جهیزیه  اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع این کمک‌ها افزون بر ۲۳ میلیارد تومان می‌شود.

مسئول سازندگی سپاه ناحیه همدان نیز گفت: از ابتدای تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سیل عظیمی از کمک‌های مردمی به این قرارگاه سرازیر و این کمک‌ها بین نیازمندان توزیع شد، اما آنچه در این بین کمتر دیده می‌شود زحماتی است که گروه‌های جهادی خواهر و برادر متقبل می‌شوند تا آلام مردم رنج دیده کمتر شود.

رضایی اضافه کرد: گروه‌های جهادی از ابتدای تهیه بسته‌ها آغاز به کار می‌کنند و تا تقسیم و توزیع آن‌ها پای کار هستند که کار بسیار مشقت باری است و اگر نبودند این گروه ها، این اتفاقات خوب رقم نمی‌خورد.

او افزود: در طرح شهید سلیمانی که از چند هفته قبل آغاز شده، با همکاری مرکز بهداشت ۵۰۰ نفر خانواده کرونایی جدید شناسایی شده اند و به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی این افراد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مسئول سازندگی سپاه ناحیه همدان بیان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی کار بسیار خداپسندانه‌ای است، اما مهمتر از آن ایجاد اشتغال برای افراد است بنابراین از تمامی خیرین تقاضا داریم در این کار خیر نیز پیشگام شوند تا بتوانیم کمی از مشکلات مردم را بکاهیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.