سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده بهینه در مصرف انرژی ضروری است

استاندار اصفهان با تاکید بر مصرف بهینه انرژی از جمله برق و گاز گفت: شهروندان اصفهانی در مصرف بهینه سوخت بیش از پیش همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در حاشیه نشست بررسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور با حضور وزرای کشور و نفت و نیرو از طریق ویدئو کنفرانس افزود: رسانه‌ها و صدا و سیما در تولید محتوا و اخبار در زمینه صرفه جویی انرژی ضمن تلاش بیشتر، همکاری لازم داشته باشند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از مشکلات مربوط، مردم در مصرف بهینه سوخت بیشتر همکاری کنند.

او خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید به عنوان پل ارتباطی مسئولان و مردم هنرمندانه عمل کرده و صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی را ترویج کنند.

رضایی با تاکید بر اجرای قانون هوای پاک اظهار داشت: باید برای جلوگیری از آلودگی و صرفه جویی در مصرف سوخت انرژی خورشیدی و استانداردسازی وسایل گرمایشی را در دستور کار قرار دهیم.

مسئولان و کارشناسان تاکید دارند که مشترکان بویژه مصرف کنندگان خانگی باید به مصرف گاز بیش از پیش توجه کنند در غیر این صورت با تداوم روند افزایشی مصرف ممکن است مشکلاتی مانند افت فشار بوجود آید.

مصرف گاز طبیعی در استان اصفهان در فصل پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت که به گفته مسوولان، سرمای شدید و شرایط ناشی از کرونا در آن نقش بسزایی داشته است.

در سال‌های گذشته بیشترین میزان مصرف گاز در یک شبانه روز در استان اصفهان ۷۶ میلیون متر مکعب بود و امسال با رسیدن مصرف گاز به مرز ۸۰ میلیون متر مکعب، رکورد جدیدی در این شاخص ثبت شد که به گفته مسوولان و کارشناسان، سرمای شدید پاییز امسال و همچنین شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا مانند ماندن مردم در خانه و رعایت مسائل بهداشتی از جمله تهویه هوا از جمله عوامل تاثیرگذار در این زمینه بوده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.