سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران در سرخس

پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس با رویکردی جدید آغاز بکار کرد.

سعید ضرابی رئیس واحد پژوهش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به آغاز فعالیت پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران، گفت: پالایشگاه خانگیران به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان گوگرد در ایران، استراتژی هدفمند توسعه محصولات گوگردی را به عنوان یکی از محور‌های اصلی فعالیت‌های پژوهشی دنبال می کند.

او افزود: با توسعه شهرک گوگردی گنبدلی تامین نیاز‌های نوآورانه، فناورانه و مهندسی در اولویت خواهد بود تا فرصت‌های لازم برای انجام تحقیقات در حوزه محصولات با ارزش افزوده ایجاد شود.

رئیس واحد پژوهش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد ادامه داد: به همین منظور با راه اندازی پژوهشکده توسعه گوگرد، زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، صنعتگران و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان فراهم شده است.
 

بیشتر بخوانید


ضرابی بیان کرد: به منظور ارج نهادن به تلاش‌های پژوهشگر برتر وزارت نفت، پژوهشکده مذکور با عنوان یادمان شادروان علی اصغر محجوبی نامگذاری شد.

او با اشاره به اینکه ۷۰ درصد درآمد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از طریق گوگرد تامین می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌های خصوصی خواستار فعالیت در بخش پایین دستی محصول گوگرد هستند و در حال حاضر جهت ارزش‌آفرینی محصولات تولیدی گوگرد، چهار شرکت خصوصی در منطقه عملیاتی خانگیران سرمایه گذاری کرده و فعالیت می کنند.

 انتهای پیام//م. ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.