سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۷۴ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در باشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: ۷۴ پرونده تخریب و تصرف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان امسال تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حمید حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: گستره تخریب و تصرف های صورت گرفته در سطح بیش از ۹۷۲ هکتار بوده است.

حسینی با بیان اینکه ۱۳ مورد از پرونده های تخریب و تصرف تشکیل شده در یک ماه گذشته بوده بیان کرد: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

او افزود: چالموره، چاه تلخ، مله برفی، پشت کوه خان احمد، غورک ، امام ضامن، چم بلبل و ده کهنه ظفری  از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها تخریب و تصرف شده است

حسینی گفت:  ۸۰ درصد از اراضی ملی تصرف شده در مناطق چاه تلخ، چالموره، پشت کوه خان احمد و امام ضامن بوده است.

او بیان کرد: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در باشت دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: طرح کاداستر در۱۰۵هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان به منظور ساماندهی بهره برداران و مرتعداران و حفاظت از این زمین ها  در دست اقدام است.

حسینی افزود: با اجرای طرح کاداستر از تخریب و تجاوز به این اراضی نیز جلوگیری می شود و زمینه برخی سوءاستفاده از این اراضی و مراتع طبیعی و ملی برچیده خواهد شد.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.