سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه رصد و پایش سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار رونمایی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: سامانه رصد و پایش سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار همزمان با روز زن پانزدهم بهمن‌ماه امسال در کشور رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا جواهریان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان برگزار شد با بیان اینکه استان فارس یکی از استان‌های همراه ما در حوزه زنان و خانواده است، گفت: فارس دومین استان کشور است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار را به‌تصویب رساند.

او با ابراز اینکه یک بخش از این سامانه رصد استان‌ها در اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار است که سبب ایجاد رقابت و تسری کار‌های ویژه به استان‌های دیگر می‌شود عنوان کرد: این سامانه همزمان با ۱۵ بهمن روز زن رونمایی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری افزود: ابتدای امسال بودجه‌ای برای سامانه رصد و پایش و اشتغال زنان سرپرست خانوار به‌ویژه در استان فارس اختصاص دادیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده هم گفت: بدون تردید این یک تحول بزرگ در راستای اسناد بالا دستی و تکالیفی است که از سوی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری به عنوان تکالیف اختصاصی بخش زنان و خانواده داریم.

ابتکار ادامه داد: حرکت برنامه‌ای یک نقطه عطف است، یعنی ما تا الان در موضوع زنان و خانواده اقدامات انتزاعی و برنامه‌های مناسبتی داشته‌ایم، اما شاید برای نخستین بار است که مبتنی بر یک برنامه با استفاده از ظرفیت و توان فارس در زمینه نیروی انسانی و دانشگاهی، یک سند جامع تنظیم شده و این سند با یک برنامه اجرایی نتیجه محور در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفته است و تکالیف تمام دستگاه‌ها مبتنی بر تقسیم کاری است که مشخص شده است.

او اظهار داشت: دستور کار ما بر اساس اسناد بالادستی و تکالیفی که در این حوزه داریم، تعریف شده است.

ابتکار بیان کرد: رویکرد ما در سطح ملی به ویژه در پروژه‌هایی که با هم همکاری داریم شامل موافقتنامه‌های مشترک یا پروژه‌هایی که در سطح ملی و استانی مشترکا انجام می‌شود است و انتظار داریم که این کار را توسعه دهید.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: طرح گفت و گوی ملی خانواده که با موفقیت در استان فارس اجرا شده، یک نهال است که برای تحکیم خانواده کاشته شده و انتظار داریم با همکاری دستگاه‌های مختلف این نهال به یک باغ زیبای خانواده تبدیل شود.

او در مورد طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی هم اظهار داشت: این طرح از طرح‌های مهم مشترک ما با استانداری‌ها است که می‌تواند یک الگو برای جوامع در معرض آسیب باشد.

ابتکار اضافه کرد: اجرای موافقت نامه همکاری این معاونت با ستاد مبارزه با مواد مخدر را نیز آغاز کرده‌ایم و در این همکاری، بحث پیشگیری در قالب ۲ طرح موفق ارتقای تاب آوری اجتماعی و گفت و گوی ملی خانواده برای جوامع در معرض آسیب اجرا خواهد شد که بسیار مهم است.

ابتکار اظهارداشت: سرمایه انسانی استان فارس از نظر تحصیلات زنان و میزان مشارکت اجتماعی و اقتصادی آن‌ها وضعیت نسبتا خوبی دارد که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.