سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبارات جدید برای تکمیل سدهای دالکی و خاییز جذب شد

استاندار بوشهر از اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه ساخت سد‌های دالکی و خاییز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر گفت: با وجود شرایط خاص کشور امسال برای سد خاییز تنگستان ۳۰ میلیارد تومان مازاد بر اعتبار سفر رئیس جمهور جذب شد و امسال نیز افتتاح می‌‏شود.

ساخت سد خاییز تنگستان سال ۹۷ بر روی رودخانه اهرم در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان آغاز شده است.

ارتفاع این سد ۳۶ متر و طول تاج آن ۶۱۰ متر است.  سد خاییز تنگستان از نوعی خاکی با هسته خاک رس است.

شبکه آبیاری اهرم که قرار است سد خاییز به آن آبدهی کند، با قدمتی افزون بر ۱۳۵ سال، بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان را در برمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر اوایل دی اعلام کرد که سد خاییز ۶۹ درصد پیشرفت دارد و از طرح‌های اولویت دار این شرکت به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


استاندار بوشهر همچنین از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای سد دالکی در دشتستان از محل اعتبار طرح‌های اولویت‎دار خبر داد که در اعتبارات استان نشان داده نمی‎شود.

گراوند گفت: این سد را با ۸ درصد پیشرفت تحویل گرفتم و اکنون پیشرفت آن ۳۲ درصد است. همچنین دنبال اعتباری هستیم که در صورت تحقق، سال آینده این سد به میزان ۱۲۰ میلیون مترمکعب آبگیری خواهد شد.

سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون متر مکعب، حجم آب تنظیمی ۴۳۴ میلیون متر مکعب، و طول تاج ۱۲۰۰ متر، با هدف تامین آب مورد نیاز بیش از دو میلیون اصله نخل شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

این سد بر روی رودخانه دالکی در شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.