سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجدید ممیزی مراتع حسین آباد جهرم در دستور کار منابع طبیعی

طرح تجدید ممیزی مراتع روستای حسین آباد قبله شهرستان جهرم در سطح دو هزار و ۵۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود طاهری قیری سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم در جلسه بررسی تجدید ممیزی مراتع جهرم، گفت: شناسایی بهره‌بردارن و تعیین حدود مراتع برای ایجاد تعادل بین دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام در راستای مدیریت پایدار عرصه‌های مرتعی ازمهمترین اهداف در اجرای طرح‌های ممیزی مراتع است.

او، بیان کرد: شناسایی بهره برداران واقعی دارای حق استفاده از مراتع به منظور صدور پروانه چرا، همراه با تعیین ضوابط و شرایط بهره برداری اصولی بر اساس شرایط منطقه و وضعیت پوشش گیاهی مرتع از مزایای انجام ممیزی مراتع به شمار می‌رود.

طاهری قیری، تصریح کرد: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با دامداران، معتمدان، ریش سفیدان و اعضاء هیئت ممیزی برای تهیه نقشه محدوده مراتع و ادامه روند اجرای تجدید ممیزی مراتع در منطقه حسین آباد انجام شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم، از دامداران درخواست کرد با ارائه مدارک و مستندات معتبر برای بررسی نهایی محدوده طرح خود پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

او، ادامه داد: مشکلات موجود در زمینه تجدید ممیزی مراتع و نیز آخرین اصلاحیه شیوه نامه ممیزی مراتع با ارائه راهکار‌های قانونی ورفع مشکل مرتعداران و تجدید ممیزی مراتع از جمله محور‌های این نشست بوده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.