سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴.۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سیستان و بلوچستان پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی سیستان و بلوچستان گفت: با امضای تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد در شهرستان‌های زابل و نیمروز پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ادریس دینارزهی مدیر صندوق کارآفرینی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری در قالب تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت تاکنون ۱۵۵ نفر در ۲ شهرستان زابل و نیمروز به شغل پایدار رسیدند.

او افزود: ۲ شهرستان زابل و نیمروز از شهرستان‌های پیشتاز در پرداخت تسهیلات از محل منابع این تفاهم نامه‌ هستند و به‌طور میانگین روزانه به ۱۰ نفر تسهیلات پرداخت می شود.

او با اشاره به اینکه در این تفاهم نامه تلاش شده تا بیشتر کسب و کارها در روستاها باشد، تصریح کرد: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات در این دو شهرستان برای راه اندازی و پرورش دام سبک و سنگین است.

مدیر صندوق کارآفرینی سیستان و بلوچستان ادامه داد: منطقه سیستان، پیش از خشکسالی های ۲ دهه گذشته یکی از قطب های تولید گوشت قرمز کشور بود و اکنون صندوق کارآفرینی امید در تلاش است تا بتواند این صنعت را احیا کند تا هم زمینه اشتغال روستانشینان سیستان فراهم و هم دوباره شرایط برای صادرات گوشت قرمز به استان های دیگر ایجاد شود.

دینارزهی گفت: بجز دامداری، شغل های دیگری همچون قالی بافی، پرده بافی، حصیر بافی، پرورش طیور و مشاغل خدماتی هم در این تفاهم نامه با دریافت تسهیلات ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی سیستان و بلوچستان با اشاره به تعامل بسیار خوب بنیاد برکت در تحقق اهداف این تفاهم نامه افزود: در تلاشیم تا اقتصاد خرد را در جوامع محلی و محروم این استان به رونق برسانیم تا جمعیت روستایی پایدار بماند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.