سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۶۰ درصدی تولید آهن اسفنجی در فولاد مبارکه اصفهان

محدودیت‌ های گازرسانی به بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور منجر به کاهش روزانه ۶۰ درصد در تولید آهن اسفنجی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جواد نیلی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان پیش بینی کرد: به دلیل محدودیت‌های تحویل گاز، تولید روزانه واحد‌های احیای مستقیم فولاد مبارکه منجر به کاهش ۶۰ درصدی تولید آهن اسفنجی می‌شود، بنابراین از مجموعه وزارت نفت خواستار رفع این مشکل هستیم.

جواد نیلی افزود: شرکت فولاد مبارکه روزانه نیازمند ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز است که به دلیل محدودیت‌های تامین گاز به دلیل فصل سرما، میزان تحویل گاز به آن حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

او عامل اصلی کاهش تولید این مجموعه را کاهش ۵۰ درصدی تامین گاز این شرکت دانست و گفت: فولاد مبارکه برای به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از کاهش تولید، با وجود فصل سرما بسیاری از تعمیرات خود را در این مقطع زمانی انجام می‌دهد تا افت تولید را به حداقل برساند.

جواد نیلی در خصوص محدودیت تحویل گاز به صنایع از جمله فولاد مبارکه و تاثیر آن بر فعالیت این مجموعه بزرگ فولادی، افزود: محدودیت‌های تامین گاز آسیب تجهیزاتی چندانی نمی‌زنند، اما منجر به کاهش تولید و افزایش هزینه‌های محصول می‌شود.

او گفت: با توجه به محدودیت‌های سنگین تحویل گاز به مجموعه فولاد مبارکه در دو سال گذشته، تولیدات آن دچار نوسانات شدید می‌شود و میزان تولید روزانه به کمتر از ۵۰ درصد هم می‌رسد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه برخی از واحد‌های تولیدی همچون نیروگاه‌ها بعد از محدودیت تحویل گاز، امکان استفاده از سوخت دوم را دارند، گفت: در مجموع مدول‌های احیای مستقیم امکان استفاده از سوخت دوم را ندارند و تنها از طریق سوخت گاز می‌توانند فعالیت کنند، بنابراین با محدودیت تامین گاز با توقف گسترده و شدید در مجموعه‌های تولیدی مواجه می‌شویم.

جواد نیلی تاکید کرد: شرکت فولاد مبارکه با وجود محدودیت‌های برق در تابستان، محدودیت گاز در زمستان و محدودیت آب در طول سال، با برنامه ریزی‌های منسجم به اهداف تولیدی خود می‌رسد.

او تاکید کرد: در حال حاضر عمده مدول‌های احیای مستقیم دچار محدودیت هستند، اما بقیه واحد‌های فولاد مبارکه که مصارف کمتری دارند، تولید خود را حفظ می‌کنند تا با حفظ بازار، موجب اختلال در بازار نشوند که البته در صورت استمرار محدودیت افت تولید به واحد‌های پایین دست نیز می‌رسد.

فولاد مبارکه اصفهان تولید کننده بیش از نیمی از فولاد کشور است.


گروه فولاد مبارکه با بیش از ۱۱ میلیون تن آهن اسفنجی در سال بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ آهن اسفنجی در جهان است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.